۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۵۲
کد خبر: 81791295
T T
۰ نفر
آيت الله جوادي آملي: اختلاس و سوء مديريت به مملكت ضربه وارد كرده است

قم - ايرنا - آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد به موضوع اختلاس‌ها در كشور اشاره كرد و گفت: مشكلاتي به مملكت ما ضربه وارد كرده كه نخست اختلاس است و ديگري سوء مديريت كه اينها كمر نظام را شكسته ‌اند.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي شهرداري قم، اين مرجع تقليد روز پنجشنبه در ديدار شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر قم اظهار داشت: بيت المال حسابش در قيامت معلوم است اما در اين دنيا بنا به فرموده حضرت علي(ع) بيت المال يك مرتع سرسبز است كه اگر در جايي غير از خودش و خدمت به مردم مصرف شود بيماري وبا مي‌شود كه آبروريز خواهد بود و همه از آن مطلع خواهند شد.
وي بيان كرد: مسوولان بايد در مصرف بيت المال دقت كنند و همين دادگاه اختلاس نفتي بيماري شده است كه آبروي نظام را خدشه‌ دار كرده و اگر به اين جمله گهربار حضرت علي(ع) گوش داده بوديم امروز آبروي ما در دنيا حفظ مي‌ شد و من از خداوند مي‌ خواهم كه به ما آبرو عطا كند.
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: ما در اين كشور همه چيز داريم و خداوند نعمت خودش را براي ما قرار داده و اين در حالي است كه يك صدم جمعيت دنيا را داريم، 10 درصد از منابع دنيا در كشور ما قرار دارد ولي متاسفانه اين اختلاس‌ها ضربه زيادي را به مردم و كشور وارد كرده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش ضمن انتقاد از عملكرد حكومت عربستان در حج امسال كه منجر به كشته شدن تعداد زيادي از حاجيان در فاجعه منا شد اظهار داشت: اسلام در قرآن سه حوزه را براي زندگي انسان تعريف كرده است كه حوزه سوم از همه مهمتر و اساسي‌تر است.
در فاجعه منا كه روزپنجشنبه، دوم مهر به علت بي كفايتي مسوولان سعودي در رمي جمرات در منا رخ داد، 464 نفر از حجاج ايراني جان باختند.
وي افزود:اسلام بر انسان‌هاي با همت تاكيد دارد كه به فرموده امام حسين(ع) همت‌هاي بلند و انديشه‌هاي بلند را خداوند دوست دارد و افكار پست مشمول رحمت خدواند نيستند.
اين مرجع تقليد بيان كرد: سه حوزه‌ اي كه گفته شد شامل حوزه محدود كه مربوط به همه مسلمان‌ها مي‌شود كه چگونه زندگي كنند، حوزه مياني مربوط به موحدان است و همه انسان‌هايي كه خدا را قبول دارند شامل مي‌شود و حوزه آخر كه بسيار مهم است انسانيت بوده و همه انسان‌ها چه مسلمان و چه غير مسلمان را در بر مي‌گيرد كه چگونه زندگي كنند و به اين سه حوزه در قرآن اشاره شده است.
وي گفت: امروزه به دليل پيشرفت‌هاي به‌ دست آمده در جهان و ارتباط آسان مردم در هر نقطه از جهان با يكديگر به تعبيري دهكده جهاني بوجود آمده و ارتباط با همه كشورها ميسر شده است و خداوند در حوزه سوم به اين موضوع اشاره دارد كه كفاري كه به شما آسيبي نرسانده ‌اند و با شما مشكلي ندارند و يا جنگي نمي ‌كنند مثل بعضي از كشورهايي كه با ما ارتباط دارند با آنها رفتار خوبي داشته باشيد زيرا انسان‌هاي بلند همت هميشه كج انديش نيستند.
آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: فكر نكنيد در شهر قم هستيد و كوچك فكر كنيد بايد تاثير گذار عمل كنيد، فرض كنيد الان در سازمان ملل نشسته‌ ايد و تصميم گيري مي‌ كنيد و بايد بسيار بزرگ فكر كنيد زيرا خدمت كردن همت بلند مي‌ خواهد و تنها پول در آن دخيل نيست و شما بايد در مسائل كلان بلند نظر باشيد تا به هدف خود برسيد.
وي خطاب به شهردار قم تاكيد كرد: شهرداري بايد بنا به بودجه‌ اي كه دارد كار كند و خروجي‌ها را مشخص كند كه از اين طرح چه هدفي دارد و نكند اين پول‌ها در جاهايي كه لازم نيست خرج شود كه متاسفانه قبلا بعضي از ساخت و سازها در اين شهر توجيه نداشته‌ است و الان كارايي ندارد و كم كم متروكه مي‌شود.
** ايجاد اتحاد و همدلي بين‌ مديران شهرداري /اهتمام جدي به اتمام پروژه‌هاي نيمه ‌تمام شهردار قم نيز در اين ديدار گفت: در مجموعه شهرداري قم بين مديران همدلي و اتحاد خوبي وجود دارد كه اين مساله موجب شده اين مشكلات مانعي براي كار كردن نباشد.
مرتضي سقاييان نژاد افزود: من براي مقام و منصب مسووليت شهرداري قم را نپذيرفتم و تنها به فكر خدمت بودم؛ زيرا اين شهر، شهر كريمه اهل بيت(ع) است و نبض انقلاب در اين شهر مي‌تپد و كار براي اين استان شهر وظيفه ملي است.
وي به مشكلات مالي در شهرداري قم اشاره كرد و تاكيد كرد: متاسفانه شهرداري قم با يكهزار و 500 ميليارد تومان بدهي مواجه است كه با كمك مديران و همبستگي كه وجود دارد اميدوار هستيم هر چه زودتر اين بدهكاري‌ها پرداخت شود.
وي ابراز اميدواري كرد: هر چه زودتر موضوع بدهكاري‌ها به سرانجام برسد تا بتوانيم خدمات بيشتري به مردم قم داشته باشيم.
سقاييان نژاد گفت: كار براي ما در اين شهر دشوار نيست اما هنوز پروژه‌هاي نيمه تمام بسياري در اين شهر وجود دارد كه بايد هرچه زودتر ساماندهي شود كه بسياري از اين طرح‌هاي نيمه تمام در قم ترافيكي است كه با افتتاح هر چه زودتر اين پروژه‌ها اميدواريم مشكلات ترافيكي در شهر كمتر شود.
** پروژه جديدي در شهر قم كلنگ زني نخواهد شد
رييس شوراي اسلامي شهر قم نيز در اين ديدار گفت: به علت اينكه هنوز تكليف تعدادي از پروژه‌هايي كه در قم وجود دارد مشخص نشده پروژه‌هاي جديدي در شهر قم كلنگ زني نخواهند شد.
ولي‌الله بياتي اظهار داشت: از زمان حضور شهردار جديد در قم پروژه‌هاي عمراني نيمه تمام سروسامان مناسبي گرفته ‌است كه تا آخر سال تعدادي از اين طرح‌ها به بهره‌ برداري خواهد رسيد.
وي افزود: درباره منوريل تصميم جديدي در استانداري اتخاذ شده تا با راه‌ اندازي جوابگوي همشهريان باشد و پل مرجعيت و عرشه تقاطع عمار ياسر تا انتهاي سال به بهربرداري مي رسد.
وي گفت: هم اكنون با مديريت انجام شده بر پروژهاي استان هيچ كدام از اين طرح‌ها تعطيل نبوده و با جديت كار را ادامه خواهيم داد تا به بهره‌ برداري كامل برسد.
بياتي‌به طرح‌هاي جديد در استان اشاره كرد و افزود: طرح‌هاي جديد براي استان در نظر گرفته شده كه تا اتمام پروژهاي فعلي برنامه كلنگ زني اين طرح‌ها انجام نخواهد شد.
وي پروژه تقاطع معلم و عمار ياسررا از جمله اين طرح‌ها اعلام كرد و گفت: كارها بايد با برنامه‌هاي انجام شده پيش برود و نمي‌توان با توجه به منابع مالي كه در اختيار داريم بدون برنامه باشيم.ك/1
1175 /1547
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست