افزایش 50 درصدی متقاضیان شركت در نمایشگاه مطبوعات

تهران- ایرنا- قائم مقام بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات گفت: با توجه به افزایش 50 درصدی در مرحله پیش ثبت نام، احتمال كاهش متراژهای درخواستی رسانه‌ها وجود دارد.

مهران عباسی اناركی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با توجه به فضای محدود شبستان اصلی مصلی تهران و افزایش درخواست های حضور در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات، موضوع انتقال بخشی از نمایشگاه به طبقه دوم و یا كاهش متراژهای درخواستی در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه و با حضور نمایندگان شورای هماهنگی تشكل های مدیریتی مطبوعات در دست بررسی است.
بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 16 تا 22 آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

** پیش ثبت نام 600 رسانه برای حضور در نمایشگاه مطبوعات
مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین به ارائه آخرین آمار ثبت نام كنندگان در مرحله پیش ثبت نام نمایشگاه اشاره كرد و گفت: بدون احتساب بخش‌ روابط عمومی سازمان‌ها، تشكل‌های مطبوعاتی و كسب و كار مرتبط و سایر، 450 رسانه بخش خصوصی و 150 رسانه متعلق به بخش دولتی یا عمومی با متراژ درخواستی 12 هزار و400 متر مربع تا كنون مراحل پیش ثبت نام خود را نهایی كرده اند.
به گفته قائم مقام نمایشگاه مطبوعات، مساحت مفید شبستان اصلی برای واگذاری به رسانه ها، حدود 10 هزار متر مربع است.
عباسی همچنین با اشاره به شرط حضور رسانه‌ها در بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات كه از دو ماه قبل به همه رسانه‌ها اعلام شده بود، افزود: حدود 60 رسانه نیز به علت عدم ثبت مجوز قدیمی در سامانه جامع رسانه های كشور (e-rasaneh.ir) با مشكل مواجه هستند كه به آنها اعلام شده در صورت رفع نشدن مشكل، ثبت نامشان كان لم یكن تلقی خواهد شد.

** اعلام جدول تعرفه های سال 94 نمایشگاه مطبوعات
قائم مقام بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات همچنین از تعیین تعرفه نهایی غرفه‌ها در شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی، تعرفه پایه غرفه‌های نمایشگاه نسبت به دوره‌های قبل تغییر نكرده است و باقی متراژها نیز براساس تصمیم شورا، قیمت گذاری شده است كه براین اساس، غرفه‌های بخش خصوصی از تخفیف 50 درصدی برخوردار می‌شوند.
وی با اشاره به عنایت ویژه ستاد برگزاری نمایشگاه به رسانه‌های بخش خصوصی، در خصوص تعرفه غرفه‌های بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات اضافه كرد: امسال هزینه دریافتی برای غرفه‌های 12 و 24 متری بخش خصوصی از مبالغ سال گذشته نیز كمتر است.
جدول تعرفه غرفه های بیست و یكمین نمایشگاه مطبوعات در سایت معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد اطلاع رسانی خواهد شد.
فراهنگ**1355**1569
۰ نفر