۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۲۳:۳۸
کد خبر: 81788530
T T
۰ نفر
روسیه 12 مركز تروریست های داعش را در سوریه بمباران كرد

مسكو- ایرنا- وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام كرد: در مرحله جدید بمباران مواضع تروریست ها در سوریه، 12 مركز عملیاتی، فرماندهی و پشتیبانی تروریست ها هدف قرار گرفت و به طور كامل نابود شد.

به گزارش ایرنا، ژنرال «ایگور كوناشنكوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در جریان حدود 20 سورتی پرواز، 12 مركز داعش در سوریه نابود شد و هواپیماهای روسیه پس از انجام مأموریت، سالم و با موفقیت به پایگاه خود بازگشتند.
جنگنده های سوخو-25 روسیه در مأموریتی در استان ادلب، یك مركز آموزش مزدوران خارجی داعش در منطقه «كفر عواید' را بمباران كردند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه كرد: در این مركز، چند ساختمان كه به عنوان انبار مهمات، مواد منفجره و مواد غذایی استفاده می شد، بر اثر بمباران تخریب و دچار آتش سوزی شد.
بمب افكن های روسیه همچنین یك مركز تولید مهمات داعش در حومه دمشق را نابود كردند. در منطقه «دیرالزور» هم دو مقر فرماندهی داعش هدف بمب های سنگرشكن قرار گرفته و تخریب و دچار آتش سوزی شد.
در این منطقه یك مركز تولید مهمات و مواد منفجره گروه تروریستی داعش هدف بمباران قرار گرفته و به طور كامل نابود شد. در این كارخانه، مهمات تسلیحات سبك و نیز سلاح های ضدتانك و نفربرهای زرهی تولید می شد.
كوناشنكوف همچنین گفت كه در استان لاذقیه نیز یك پایگاه داعش هدف بمباران شكاری بمب افكن های سوخو-34 روسیه قرار گرفت و تأسیسات آن نابود شد. در این پایگاه چند انبار مهمات و سوخت آتش گرفت و خسارات سنگینی به تروریست ها وارد شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد: بر اثر حملات هواپیماهای روسیه، تروریست های داعش بشدت به وحشت افتاده و بسیاری از آنها تلاش می كنند مناطق تحت كنترل این گروه تروریستی را ترك كنند.
روسیه سه شنبه گذشته با درخواست دولت سوریه و اخذ موافقت پارلمانی، بمباران مراكز و مواضع تروریست ها در این كشور را آغاز و اعلام كرد كه تمامی گروه های تروریستی بویژه داعش هدف قرار خواهد گرفت و این حملات تا رسیدن به نتیجه مورد نظر ادامه خواهد یافت.
اروپام**5**391**1504

سرخط اخبار جهان