مذاكره ایران و انگلیس درباره اكتشاف و ساخت تجهیزات نفتی

تهران - ایرنا - مدیركل اروپا، آمریكا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت با اشاره به مذاكره روز گذشته با هیات انگلیسی درباره اكتشاف و ساخت تجهیزات، گفت: هیات بزرگ اقتصادی انگلیس در آینده نزدیك برای دیدار و گفتگو با مقام های اقتصادی وارد ایران می شود.

به گزارش ایرنا، حسین اسماعیلی با اشاره به اینكه شركتهای انگلیسی از برگزاری كنفرانس قراردادهای جدید نفتی در تهران استقبال كردند، درباره اینكه آیا تغییر محل برگزاری كنفرانس از لندن به تهران، تاثیری در مشاركت سرمایه گذاران انگلیسی به همراه خواهد داشت یا نه، گفت: اینگونه نخواهد بود؛ شركتهای انگلیسی اعلام كردند كه در كنفرانس تهران حضور پرررنگی خواهند داشت، ضمن اینكه معرفی قراردادهای نفتی در تهران را مناسبت تر از لندن عنوان كردند.
وی با بیان اینكه هیات بزرگ اقتصادی انگلیس در آینده نزدیك برای دیدار و گفتگو با مقامهای اقتصادی وارد ایران می شوند، تصریح كرد: انگلیسی ها در تلاش هستند در رقابت با دیگر كشورها فرصت سرمایه گذاری در ایران را از دست ندهند.
هیات بلندپایه بازرگانی انگلیس، عصر دیروز (دوشنبه، ١٣ مهرماه) برای ارزیابی زمینه های همكاری و بررسی راههای گسترش آن با مقامهای نفتی دیدار و گفتگو كرد.
اسماعیلی زمینه فعالیت شركتهای كه روز گذشته با آنها مذاكره كردند را اكتشاف، ساخت تجهیزات و حقوق بین الملل عنوان كرد و گفت: آنها اظهار امیدواری كردند با توجه به سابقه همكاری دو كشور در گذشته هر چه سریعتر به ایران برگردند.
فیلپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس نیز یكم شهریور ماه با وزیر نفت ایران دیدار و گفتگو كرد و بیژن زنگنه پس از آن دیدار گفت: وجود فراز و نشیب و تلخی و شیرینی هایی كه در روابط دو كشور وجود داشت اعتقادمان این است كه باید دوران جدیدی از روابط برپایه احترام متقابل و روابط برد – برد بین شركتهای دو طرف شكل بگیرد.
وزیر نفت با بیان اینكه در این دیدار نیز همانند دیدارهای گذشته عنوان شد كه ایران امروز با ١٤ سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، تصریح كرد: انگلیسی ها برای موفقیت درایران علاوه بر سرمایه گذاری باید برای تولید مشترك در ایران نیز تلاش كنند و فقط بازار ایران را برای فروش كالا نبینند بلكه بازار منطقه را از طریق ایران پوشش دهند.
هیات بلندپایه ٢٤ نفره سرمایه گذاری - بازرگانی انگلیسی به ریاست مارتین جانسون، مدیراتاق بازرگانی ایران - انگلیس نخستین هیات تجاری از انگلستان است كه در یك دهه گذشته وارد تهران شدند.
اقتصام(2)2022**1558
۰ نفر