۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81781126
T T
۰ نفر
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تبریز گشایش یافت

تبریز- ایرنا- سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تبریز روز پنجشنبه با شركت 850 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجی و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار كرد: برگزاری سیزدهمین نمایشگاه كتاب در تبریز و جشنواره بزرگ شعر غدیریه در بناب، دو اتفاق بسیار مهم فرهنگی است كه در استان در جریان است.
علی اكبر صفی پور افزود: دركنار این نمایشگاه سومین نمایشگاه قرآن، ششمین نمایشگاه كتاب دفاع مقدس و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال نیز برگزار می شود.
وی با بیان اینكه برنامه ریزی كرده ایم تا امسال بیش از یك میلیون نفر بازدید كننده از این نمایشگاه وجود داشته باشد، ادامه داد: در همین راستا برنامه های ویژه ای با حضور نمایندگان فرهنگ و هنر در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز خواهیم داشت.
صفی پور گفت: بیش از 10 میلیارد ریال بن كتاب با 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و همچنین یارانه ویژه ای برای كتاب دفاع مقدس تخصیص داده ایم.
وی با بیان اینكه نمایشگاه كتاب تبریز بعد از نمایشگاه كتاب تهران بزرگترین نمایشگاه فرهنگی كشور است، اظهار كرد: امیدواریم این اتفاق فرهنگی برای عرصه كتاب و فرهنگ مبارك و مستمر باشد.
رییس مجتمع نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز با بیان اینكه 13 سال است كه بطور مداوم و بدون وقفه نمایشگاه بین المللی كتاب تبریز را برگزار كرده ایم، گفت: حدود 850 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجی و 85 ناشر دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه كتاب شركت كرده اند.
حبیب ماهوتی با اشاره به اینكه در ششمین نمایشگاه كتاب دفع مقدس در قالب نمایشگاه بین المللی كتاب تبریز نیز 85 ناشر شركت كرده اند، افزود: سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تبریز در فضایی به وسعت 50 هزار متر مربع سالن برگزار می شود.
اجرای نمایش' سونسوزا قدر سوسوزلیك' (تشنگی بی پایان) با موضوع خشك شدن دریاچه ارومیه از جمله برنامه های جنبی آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تبریز در مل مجتمع نمایشگاه بین المللی تبریز بود كه با استقبال گسترده حاضران مواجه شد.
در حاشیه این آیین همچنین یكی از نقاشان چیره دست تبریز، بومی را با موضوع دریاچه ارومیه به صورت زنده و در حضور شركت كنندگان نقاشی كرد.
حجت الله ایوبی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی كشور از دیگر میهمانان آیین گشایش سزدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تبریز بود.
6132/6120/518
۰ نفر