۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۹
کد خبر: 81777857
T T
۰ نفر
سي و پنجمين نمايشگاه بين المللي جي تكس هفته آخر مهرماه  برگزار مي شود

تهران - ايرنا - سي و پنجمين دوره نمايشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات جي تكس با حضور نمايندگاني از قاره هاي آسيا، اروپا، آمريكا و آفريقا از 26 تا 30 مهر ماه سال جاري در شهر دوبي برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي جي تكس در ايران، اين نمايشگاه كه از سال 1981 ميلادي هر ساله در امارات متحده عربي و در شهر دوبي برگزار مي شود به گونه اي رشد و توسعه يافته تا بتواند يكي از تاٌثيرگذارترين رويدادهاي مرتبط با فناوري روز دنيا باشد.
نمايشگاه امسال كه به عرضه محصولات مختلف در زمينه هاي گوناگون نظير مراكز داده، وسايل هوايي بدون سرنشين، چاپ سه بعدي، ربات ها، تكنولوژي صوتي ، لوازم جانبي، بازي هاي رايانه اي، سخت افزار و نرم افزار، خدمات اينترنت، خدمات فناوري و لپ تاپ خواهد پرداخت، سه بخش اصلي اينترنت اشياء (IOT)، جلسات هوشمند و نوآوري ها را پوشش مي دهد.
از اهداف حضور بازديدكنندگان مي توان به خريد و ارائه سفارش هاي جديد، آشنايي با فناوري و دستاوردهاي جديد، شناسايي عرضه كنندگان جديد، ديدار با عرضه كنندگان دولتي، تحقيق در مورد گزينه هاي مختلف خريد، توسعه كسب و كار و حضور در كنفرانس جهاني جي تكس اشاره كرد.
خريداران منطقه اي و بين المللي، مديران اجرايي، فناوري اطلاعات، تداركات، فروش و بازاريابي در بخش هاي دولتي، نفت و گاز، حمل و نقل و لجستيك، توزيع كنندگان كالا، بانكداري و امور مالي، بهداشت و درمان، بيمارستان ها، آموزش، هتلداري، ساخت و ساز و غيره مخاطبان اين رويداد مهم جهاني را تشكيل مي دهند كه مي توانند ضمن آشنايي با تجهيزات متصل به اينترنت، در جلسات هوشمندي كه در آن آخرين و به روز ترين دستاوردها و تكنولوژي هاي مورد نياز بازديد كنندگان در مكان هاي طراحي شده خاص به نمايش در مي آيد نيز شركت كنند.
جذابيت اصلي جي تكس 2015 را مي توان ارائه فناوري هاي جديدجهان در اين رويداد دانست. رباتيك در 5 روز، در فضاي باز نمايشگاهي، نمايشي زنده توسط نمايشگرهاي اتوماتيك، تكنولوژي آينده را در 3 بخش كليدي ارائه مي كند. مخاطبان مي توانند در جلسات هوشمند براي بكارگيري علم رباتيك در اينترنت اشياء، تكنولوژي گوشي هاي هوشمند و زيرساخت آينده رباتيك سيار شركت كنند.
جي تكس 2015 همچنين فرصتي مناسب را براي توليدكنندگان هواپيماي بدون سرنشين در بزرگترين رويداد زنده منطقه اي پيشنهاد مي دهد.
صنعت چاپ سه بعدي با حدود 59 درصد رشد سالانه تا سال 2017 در سطح جهان، در حال ايجاد تحول در صنايع مختلف از جمله توليد، پزشكي، معماري، هوافضا، آموزش و غيره مي باشد.
جي تكس 2015 مزايا و كاربرد تجاري چاپ سه بعدي را از طريق برگزاري جلسات اختصاصي كارشناسي به نمايش مي گذارد.
از آنجا كه بخش هاي دولتي و خصوصي جهان در حال جمع آوري دانش چاپ سه بعدي مي باشد، دوبي نيز نسبت به ساخت اولين و كاملترين ساختمان اداري جهان با ارتفاع 6 متر، بوسيله چاپ سه بعدي اقدام كرده است.
همچنين شركت هاي پيشرو در صنعت چاپ سه بعدي، راه حل هايشان را براي مسوولين كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا در جي تكس به نمايش در مي آورند.
اقتصام(1) 9141**1558