۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۴۸
کد خبر: 81742253
T T
۰ نفر
مدیرعامل شركت فراساحل ایران: دانش ساخت دكل در كشور، بومی سازی شد

شیراز-ایرنا- مدیر عامل و عضو هیات مدیره شركت صنایع فراساحل ایران گفت: هم اینك متخصصان و مهندسان ایرانی به دانش فنی طراحی دكل و سكوها دست پیدا كرده و ساخت دكل در كشور به صورت 100 درصد بومی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرشید سید حسینی، دوشنبه در آیین انعقاد قرارداد طراحی و ساخت دو فروند دكل حفاری دریایی با طرح ایرانی در شیراز بیان داشت:در گذشته این دكل ها از خارج از كشور و به ویژه كشور چین خریداری می شد اما در پنج سال گذشته این شركت، یك تیم مهندسی متشكل از 150 نفر از متخصصان را برای بومی سازی فناوری ساخت این دكل ها در كشور مامور كرد.
وی افزود: بعد از سه سال متخصصان و مهندسان ایرانی به دانش فنی طراحی این سكوها دست پیدا كرده و موفق به ساخت دكل در كشور شدند و هم اینك ساخت دكل ها در كشور به صورت 100 درصد بومی انجام می شود.
مدیرعامل شركت صنایع فراساحل ایران، ادامه داد: در زمانی كه طراحی دكل ها از خارج از كشور خریداری می شد ما ناگزیر به تامین ابزار و وسایل مورد نیاز برای اجرای آنها بودیم به طوری كه 75 درصد تجهیزات ساختمان دكل از خارج از كشور تامین می شد.
سید حسینی با بیان این كه دكل های ساخته شده در ایران مورد تایید شركت های معتبر خارجی است ، اظهار داشت:با بومی سازی دانش ساخت این دكل ها، در حال حاضر بیش از 65 درصد ساخت دكل با استفاده از محصولات و تولیدات داخل كشور و تنها 35 درصد از تولیدات خارجی استفاده می شود.
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه طراحی و ساخت دو فروند دكل حفاری دریایی با طرح ایرانی گفت:این دكل ها تا عمق 70 متری دریا قرار می گیرد و قدرت حفاری در جهت های افقی، طولی و عمودی و به سه، چهار و پنج هزار متر را دارد.
سید حسینی ادامه داد: وزن هر یك از این دكل ها هشت هزار تن و هزینه ساخت هر كدام 170 میلیون دلار است.
وی گفت:مقرر شده این دكل ها در مدت زمان 28 ماه طراحی و ساخته شود و پس از ساخت آنها قرار است در مناطق نفت خیز جنوب و میدان های مشترك بین ایران و قطر نصب شود.
او افزود: در مدت زمان ساخت این دو دكل دو میلیون نفر ساعت اشتغالزایی می شود.
در این آیین، تفاهم نامه طراحی و ساخت دو فروند دكل حفاری دریایی با طرح ایرانی بین شركت صنایع فراساحل ایران با كنسرسیوم امید ایرانیان در استان فارس منعقد شد.
6122 /3002 /6118/ 6075
۰ نفر