۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۳۵
کد خبر: 81698616
T T
۰ نفر
هيات اقتصادي روسيه از توانمندي هاي واگن پارس اراك بازديد كرد

اراك- ايرنا- يك هيات اقتصادي از كشور روسيه روز سه شنبه از توانمندي هاي شركت واگن پارس اراك بازديد كرد.

مديرعامل شركت واگن پارس اراك در جريان اين بازديد در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: اين هيات اقتصادي متشكل از اعضاي فعال شركت هاي روسي در زمينه توليد كننده انواع واگن است كه به منظور انتقال فن آوري و رايزني براي توليد محصولات مشترك با واگن پارس به اراك سفر كرده است.

محمد محمدي افزود: اعضاي اين هيات اقتصادي با بازديد از توانمندي و ظرفيت بالقوه واگن پارس در حوزه توليدات ريلي ، آمادگي خود را براي تبادل دانش فني، صنعت ريلي و ساخت انواع واگن هاي باري و مسافري به صورت مشترك اعلام كرده است.

وي ادامه داد: در صورت دستيابي به يك توافق مشترك و تامين خواسته هاي شركت واگن پارس به منظور توسعه خطوط توليد محصولات جديد و يا انتقال دانش فني، تفاهم نامه همكاري مشتركي امضا مي شود.

مديرعامل شركت واگن پارس اراك بيان كرد: يكي از راهكارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي در دوران پساتحريم كه اين روزها در حوزه صنعت بيشتر از آن ياد مي شود، انتقال دانش فني روز در حوزه هاي صنعتي و توليدي است تا بتوان از كار و سرمايه ايراني در راستاي توسعه اقتصادي بهره برد.

محمدي ادامه داد: واگن پارس به عنوان بزرگترين شركت توليد كننده ادوات ريلي خاورميانه در صورت حمايت دولت و تامين نقدينگي لازم از طريق خطوط اعتباري، ضمن ايجاد اشتغال پايدار مي تواند در بازارهاي داخلي و خارجي حضوري فعال داشته باشد.

وي توضيح داد: صنعت ريلي كشور و در راس آن شركت واگن پارس به عنوان يكي از مولفه هاي رشد اقتصادي است و در صورت جلوگيري از واردات بي رويه و استفاده از توليدات داخل مي تواند زمينه ساز توسعه اقتصادي كشور باشد.

شركت واگن پارس اراك يكي از واحدهاي مادر تخصصي در حوزه ساخت و تعميرات اساسي خودروهاي ريلي در خاورميانه است كه در سال ۱۳۵۴ تاسيس شد.

اين شركت در سال ۱۳۶۴ با سرمايه گذاري سازمان نوسازي صنايع ايران به يكي از زير مجموعه‌هاي اين سازمان پيوست.

واگن هاي مسافري، باري، ترنست، مترو و لوكوموتيو از جمله محصولاتي است كه در شركت واگن پارس اراك توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي مي شود.ك/3

7112/6013/1772
۰ نفر