۵ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۲۶
کد خبر: 81697552
T T
۰ نفر
وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان هفته آینده در تهران

تهران - ایرنا - مدیركل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از سفر وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان در راس هیاتی متشكل از بخشهای مختلف اقتصادی این كشور به تهران در هفته آینده خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسن ملك پس از دیدار روز جاری(دوشنبه) خود با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران این خبر را اعلام كرد و افزود: شاهین مصطفی یف وزیر صنایع جمهوری آذربایجان در راس هیاتی براساس دعوت محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس ایرانی كمیسیون مشترك ایران - آذربایجان هفته آینده به تهران سفر خواهد كرد.

وی اظهار داشت: در این سفر كه نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی، انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، بانكی و نفت جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت، راهكارهای توسعه هرچه بیشتر روابط دو كشور بررسی خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال راه آهن ایران به آذربایجان، همكاری در میادین نفتی، توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه روابط بانكی بین دو كشور و ایجاد روابط كارگزاری بانكی، تامین برق، همكاری بخش خصوصی دو كشور از جمله موضوعاتی است كه از سوی طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط با كشورهای همسایه، در حال حاضر در تمام زمینه ها همكاری های مناسبی بین دو كشور برقرار است و كمیسیون مشترك اقتصادی ایران- آذربایجان نیز به طور فعال زمینه های افزایش سطح همكاری ها را دنبال می كند.

مدیركل امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: روسای كمیسیون مشترك ایران – آذربایجان همچنین در این سفر درخصوص برگزاری یازدهمین كمیسیون مشترك دو كشور كه به احتمال قوی در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار خواهد شد نیز تصمیم گیری می كنند.

اقتصام(2)1836**1558
۰ نفر