۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۲
کد خبر: 81685142
T T
۰ نفر
شمخانی: پرونده هسته ای در دستور كار شورای عالی امنیت ملی كشور قرار داشته است

تهران- ایرنا-دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورتاكید كرد: پرونده هسته ای به عنوان مهمترین پرونده مرتبط با امنیت از ابتدا تا كنون در دستور كار شورای عالی امنیت ملی قرار داشته و طبیعتا توجه به ضرورتهای معطوف به تحقق مجموعه نتایج مورد انتظار، همچنان در دستور كار این نهاد قرار خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی كشور، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز چهارشنبه در نشست هفتگی با مدیران و كارشناسان دبیرخانه این شورا ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شایسته تیم مذاكره كننده هسته ای، اظهار داشت: همه ما باید قدردان ایستادگی و مقاومت مردمی، هدایت های مقام معظم رهبری و درایت ریاست محترم جمهوری در پیشبرد و به فرجام رساندن مذاكرات هسته ای باشیم.

شمخانی افزود: فراز و فرودهای پرونده مذاكرات هسته ای در 12 سال گذشته و نتایج حاصل از آن مرهون تلاش مخلصانه و زحمات طیف وسیعی از كارشناسان و مدیران گمنام و نام آور از گذشته تاكنون بوده است.

وی با اشاره به مولفه های اصلی قدرت جمهوری اسلامی شامل ساختار سیاسی منسجم، رهبری شجاع و مقتدر و پشتوانه مردمی افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامی و خون شهدای والا مقام ، كشور ما در متمایزترین شرایط اقتدار منطقه ای و بین المللی قرار گرفته است.

شمخانی گفت: دستاوردهای حاصل از سیاست تعامل سازنده با جهان كه در ردیف اصلی ترین رویكردهای دولت محترم می باشد ظرفیت های جدیدی را برای حركت پرشتاب به سمت توسعه و تعالی پیش روی كشور قرار داده است.

وی با اشاره به تقویت نقش ثبات آفرین جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی در شرایط جدید خاطر نشان ساخت؟ توسعه تعاملات منطقه ای به ویژه در سطح همسایگان در چارچوب احترام متقابل و همكاری های سازنده اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می تواند افق های جدیدی را برای رشد فراگیر در سطح كشورهای منطقه به دنبال داشته باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پرونده هسته ای به عنوان مهمترین پرونده مرتبط با امنیت ملی كشور از ابتدا تاكنون در دستور كار شورای عالی امنیت ملی قرار داشته است و طبیعتا توجه به ضرورت های معطوف به تحقق مجموعه نتایج مورد انتظار، همچنان در دستور كار این نهاد قرار خواهد داشت.

شمخانی با اشاره به فرصت ماه مبارك رمضان برای تهذیب نفس و بهره مندی بیشتر از الطاف الهی افزود: ماه صیام بستر گسترش آرمان ها و آموزه های انقلاب اسلامی در جامعه و فرصتی بی بدیل برای بازگشت به معارف اصیل قرآنی و معنوی است.

سیام(3)**7261**3061**1449