۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۵۹
کد خبر: 81630291
T T
۰ نفر
مصائب شیعیان در عربستان

بوشهر – ایرنا – یك روحانی شیعه عربستان سعودی برخی مصائب شیعیان در عربستان سعودی و نقض بدیهی ترین حقوق این افراد توسط حكومت آل سعود را تشریح كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام شیخ احمدالحرز یكشنبه شب در آیین گرامیداشت شهدای انفجار مساجد شیعیان قطیف و دمام عربستان سعودی در بوشهر به ممنوعیت دفن اجساد شیعیان دمام عربستان سعودی در منطقه خودشان به عنوان یكی از ممنوعیت های آل سعود اشاره كرد.

وی افزود: در منطقه شیعه نشین دمام قبرستانی وجود ندارد و مردم این منطقه برای دفن اجساد مجبور هستند به 200 كیلومتری دمام یعنی منطقه احسا بروند و فوت شدگان خود را به خاك بسپارند.

این روحانی عربستانی همچنین یادآور شد: 22 شیعه منطقه قطیف هنگام رفتن به مسجد برای برگزاری نماز جماعت بدون هیچ جرمی و آن هم در روز ولات امام حسین (ع) به شهادت رسیدند.

الحرز یادآورشد: در عربستان هیچ پست و منصب مهمی به شیعیان داده نشده مگر به عده اندكی كه از مذهب خود فاصله گرفته و به سمت ظلم رفته اند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران و شناختی كه آل سعود نسبت به قدرت و قابلیت شیعه پیدا كرد آنها فشارهای خود را بر شیعیان بیشتر كرده اند.

این عالم قطیف عربستان اضافه كرد: امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران توانست به خوبی فكر اهل بیت را در زندگی ما پیاده كند.

الحرز افزود: از زمانی كه شیخ نمر النمر حاضر به شكستن سكوت شیعیان در برابر آل سعود شد برنامه ترور او را شروع كردند كه وی در جریان این ترور زخمی و به زندان فرستاده شده است.

روحانی شیعه قطیف عربستان گفت: شیخ نمر النمر كه توانست جلوی آل سعود بایستد شیعیان منطقه عربستان از او به نام ابوذر زمان یاد می كنند.

وی اضافه كرد: وهابیون سال هاست كه با چنین اقدام هایی و همچنین استفاده از شبكه های تلویزیونی قصد دارند شیعه را كافر جلوه دهند.

روحانی شیعه قطیف عربستان افزود: شیعیان عربستان تا ظهور حضرت مهدی (عج) در برابر آل سعود صبر و ایستادگی خواهند كرد.

الحرز اضافه كرد: منطقه دمام از غنی ترین مناطق عربستان است و بیشتر ثروت طبیعی عربستان در زیرزمین مناطق شیعه نشین واقع شده است.

این عالم قطیف عربستان گفت: 10 میلیون بشكه نفت صادراتی روزانه عربستان از زیرزمین مناطق شیعه نشین استخراج می شود.

این آیین توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهر با حضور شمار زیادی از مردم برگزار شد.ك/2

6045
۰ نفر