۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۴۸
کد خبر: 81605957
T T
۰ نفر
برگزاري دومين نمايشگاه توانمندسازي زنان در توسعه پايدار

تهران - ايرنا - مشاور وزير صنعت و معدن در امور بانوان گفت: دومين نمايشگاه توانمندسازي زنان در توسعه پايدار، 24 شهريور ماه در پنج سالن در نمايشگاه بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، سهيلا جلودارزاده روز سه ‌شنبه در يازدهمين نشست زنان مشاور وزرا با معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده افزود: ‌اين نمايشگاه بصورت بين‌المللي برگزار مي‌شود و شامل سه بخش است.

وي ادامه داد: فضاسازي دولت براي فعاليت اقتصادي زنان، فعاليت اقتصادي بخش خصوصي و فعاليت اقتصادي سازمان‌هاي غيردولتي شامل مي‌شود.

جلودارزاده يكي از مهمترين مشكلات در كشور را اشتغال بويژه اشتغال زنان دانست و افزود: با توجه به اينكه شرايط كارآفريني موجب اشتغال‌زايي زنان مي‌شود در اين نمايشگاه در بخش خوداشتغالي آموزش‌هايي داده مي‌شود تا اين افراد بتوانند از فرصت خوداشتغالي بهره ببرند.

به گفته وي، تم اصلي نمايشگاه مساله كارآفريني و اشتغال است.

مشاور وزير صنعت و معدن در امور بانوان خاطرنشان كرد:‌ اين رويداد مهم شامل چهار بخش است. اولين آنها برگزاري نمايشگاه است كه از آن در داخل كشور بهره مي‌بريم. برگزاري همايش بين‌المللي دومين بخش است كه مي‌تواند بطور فكري و علمي نقش‌آفريني زنان را بررسي و با نگاه به آينده زمينه‌سازي‌هاي لازم را انجام دهد تا بتوان در اجراي بهتر برنامه ششم توسعه تلاش كرد.

وي گفت: سومين رويداد انتخاب بانوي كارآفرين سال است كه تاكنون اين كار در كشور سابقه نداشته است.

به گفته جلودارزاده، در مرحله مقدماتي ابتدا 15 بانو انتخاب شده و سپس از بين آنها يك نفر به‌عنوان بانوي سال برگزيده مي‌شود.

وي با بيان اينكه معرفي كتاب سال يكي ديگر از برنامه‌هاي پيش ‌بيني ‌شده درخصوص نقش‌آفريني زنان در توسعه است، افزود: قرار است همه ساله اين كتاب تهيه شود و راه‌هاي فعاليت زنان براي سال بعد را مشخص كند.

به گفته مشاور وزير صنعت و معدن در امور بانوان، اين اقدامات با همكاري يك شوراي راهبري انجام مي‌شود كه معاون رييس‌جمهوري در امور زنان و خانواده، رياست آن را برعهده دارد.

جلودارزاده افزود: ‌امروزه با مشكلات صادرات بويژه در حوزه فرش، صنايع دستي و صنايع غذايي روبرو هستيم كه اميدواريم بتوان با بهره‌گيري از توانايي‌‌هاي بخش خارجي اين مشكلات را رفع كرد.

نمايشگاه توانمندسازي زنان در توسعه پايدار به مساحت 10 هزار مترمربع برگزار مي‌شود و همزمان با آن نمايشگاه شيريني و شكلات و مادر و نوزاد نيز برپا خواهد شد.

در نشست مشاوران امور بانوان وزارتخانه ها كه ماهيانه با حضور معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده و زنان مشاور دستگاه ها برگزار مي شود، درباره لوايح، مصوبات، قوانين مربوط به زنان و خانواده و خلاءهاي موجود در اين حوزه بحث و تبادل نظر مي شود.

شهيندخت مولاوردي معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده، فهميه فرهمندپور مشاور امور بانوان وزير كشور، اطهره نژادي معاون برنامه ريزي و هماهنگي معاونت امور زنان وخانواده رياست جمهوري از ديگر سخنرانان نشست امروز بودند.

اجتمام ** 1880 ** د.الف ** 1071
۰ نفر