۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۱۹
کد خبر: 81598549
T T
۰ نفر

گزارش رادیو فرانسه از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۳:۱۹
کد خبر: 81598549
گزارش رادیو فرانسه از نمایشگاه بین المللی كتاب تهران

تهران-ایرنا-رادیو فرانسه گزارش داد: بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، صبح روز سه شنبه ١5اردیبهشت (5 مه)، با سخنرانی حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران، در مصلی تهران آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، شبكه اینترنتی رادیو فرانسه فارسی چهارشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: در نمایشگاه كتاب امسال، حدود 2,450 ناشر داخلی در 2,160 غرفه شركت كرده‌اند.

همچنین حدود 300 هزار كتاب داخلی و 165هزار عنوان كتاب خارجی در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

رییس جمهوری ایران، در مراسم گشایش نمایشگاه بار دیگر به موضوع ممیزی كتاب اشاره كرده و گفته است كه نباید مؤلف و ناشر را در كوچه‌های پرپیچ و خم قرار داد.

او با تأكید بر این كه اصول ما برای نشر باید كاملاً شفاف، روشن و كوتاه باشد، گفته است، اگر نظارت ما سلیقه‌ای شود آن وقت وضعیت چنان می‌شود كه چاپ اول مجاز، چاپ دوم ممنوع و چاپ سوم مستحب خواهد شد.

حسن روحانی با بیان اینكه پشتوانه و راه توسعه ما كتاب است اضافه كرده كه برخی فكر می‌كنند بین كتاب كاغذی و دنیای دیجیتال یك جدایی وجود دارد و كتاب كاغذی هر روز بیش‌تر مغلوب می‌شود و كم كم جای كتاب، موبایل و تبلت‌ها جایگزین خواهد شد. در حالیكه این‌طور نیست و هیچ چیز جای كتاب را نخواهد گرفت و این كتاب است كه مانده و می‌ماند و پایدار خواهد ماند.

رادیو فرانسه فارسی به مناسبت آغاز كار نمایشگاه كتاب تهران، در گفت وگو با صادق سمیعی، رییس انتشارات كتابسرا، نظر او را در باره چگونگی وضعیت كتاب و كتابخوانی درایران جویا شده است.

صادق سمیعی در این ارتباط می گوید: وضعیت مالی نه چندان مناسب كشور بر حوزه كتاب نیز تأثیر داشته است.

او می افزاید: شمار عنوان‌های به چاپ رسیده در ایران، این كشور را در میان ١٠كشور مهم قرار می دهد در حالیكه میزان تیراژ در این كشور پایین است.

رادیو فرانسه در پایان افزود: صادق سمیعی می گوید به نظر او كتاب‌های ادبی و روانشناسی رده نخست فروش كتاب را در كشور دارند.

شبك**1080 **1983 **1917
۰ نفر