۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۲۱:۴۹
کد خبر: 81586009
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: نقطه مشترك احزاب سياسي داخل نظام دغدغه براي اعتلاي كشور است

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين گفت: نقطه مشترك تمامي احزاب، گروه ها و تشكل هاي سياسي داخل نظام، داشتن دغدغه و اتفاق نظر براي رشد و توسعه ميهن اسلامي و اعتلاي كشور است.

به گزارش ايرنا، مرتضي روزبه يكشنبه شب در نخستين نشست هم انديشي احزاب، گروه ها و تشكل هاي سياسي استان قزوين در سال جاري، افزود: از طرح ديدگاه ها و تفكرات مختلف در اين جلسات استقبال مي كنيم چرا كه مي توانيم با وجود داشتن اختلاف سليقه هاي مختلف نظرات و انتقادات خود را به يكديگر مطرح كنيم.

اين مسوول با اشاره به نمايندگان احزاب حاضر و غايب در اين نشست، همه حاضران و غايبان را داراي دغدغه براي حل مشكلات كشور و اعتلاي ميهن اسلامي و استان خواند و گفت: بايد از ظرفيت و توانمندي احزاب براي حل مسايل و مشكلات جامعه استفاده كنيم.

وي بر تداوم برگزاري نشست هاي هم انديشي احزاب، گروه ها و تشكل هاي سياسي استان تاكيد كرد و گفت: امسال با عزم راسخ تر و اطميناني بيشتر بايد در اين جلسات حضور پيدا كنيم.

استاندار قزوين هدف از برگزاري اين نشست ها را هم انديشي براي دستيابي به اتفاق نظر در خصوص رشد و توسعه استان خواند و افزود: در اين جلسات خرد جمعي احزاب و گروه هاي سياسي بروز و ظهور پيدا مي كند.

روزبه با بيان اينكه در اين نشست ها قرار نيست كسي متكلم وحده باشد و تنها يك نفر صحبت كند، اضافه كرد: ضعف و قوت اين جلسات به خود احزاب و گروه هاي سياسي برمي گردد چراكه اختيار اين نشست ها و موضوعات مورد طرح در آن به آنها سپرده شده است.

استاندار قزوين از بيان صادقانه مسايل و مشكلات در حوزه هاي مختلف توسط احزاب و گروه هاي سياسي در اين نشست استقبال كرد و گفت: قرار نيست كه معضلات را طرح نكنيم و از خود قهرمان بسازيم بلكه بايد بدنبال گره گشايي از امور مردم و جامعه باشيم.

روزبه به برگزاري نشست هايي با عنوان 'همدلي و همزباني' كه با حضور استاندار و معاونين وي، نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين از ابتداي امسال كليد خورده است، اشاره كرد و گفت: به همدلي و همزباني براي حل مسايل و مشكلات استان اعتقاد راسخ دارم.

نماينده عالي دولت در استان قزوين با بيان اينكه بدون بدون همدلي و همزباني نبايد هيچ خيري را براي خود متصور باشيم، افزود: هرجا كه به اين موضوع مهم و كليدي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان شعار امسال نيز مطرح شد توجه داشته ايم، به توفيقات قابل توجه اي دست پيدا كرده ايم و بركات الهي به سمت مان فرود آمده است.

نمايندگان احزاب و گروه هاي سياسي در اين نشست به طرح ديدگاه هاي خود در خصوص چگونگي تاثيرگذاري احزاب د ر رشد و توسعه استان پرداختند.

در اين نشست، مقرر شد نشست هاي هم انديشي احزاب، گروه ها و تشكل هاي سياسي استان مانند سال گذشته به صورت ماهانه در اوايل هر ماه در استانداري برگزار شود.

براساس آمار رسمي كه مربوط به سال 90 است، 39 جمعيت و حزب سياسي در استان قزوين وجود دارد كه برخي شاخه هاي احزاب سياسي كشور و تعدادي ديگر نيز به طور مستقل و در گستره استاني فعال هستند.

3013/ 6128