۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۶:۳۷
کد خبر: 81582414
T T
۰ نفر
لاریجانی: سوریه كشور مهمی در خط مقاومت و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین است

تهران - ایرنا- رییس مجلس در دیدار با قائم مقام وزیرخارجه سوریه گفت: سوریه كشور مهمی در خط مقاومت و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود و تاوان ایستادگی و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را می‌دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی دردیدار و گفت و گو با فیصل مقداد قائم‌ مقام وزیر خارجه سوریه اسلامی به بحران بوجود آمده برای ملت سوریه اشاره و بر حمایت و پیگیری حل مشكلات مردم سوریه در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با ستایش از مقاومت دولت و مردم سوریه افزود: كشورهای مخالف سوریه بعد از مقاومت بزرگ مردم این كشور در برابر فشارهای كشورهای قدرتمند به این نتیجه رسیده‌اند كه باید به خواسته ملت سوریه احترام بگذارند.

لاریجانی همچنین بر ضرورت نقش مثبت و فعالتر كشورهای دوست سوریه برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه تاكید و تصریح كرد: رایزنی‌ها و مشورت‌های كشورهای دوست سوریه به روند پایان دادن بحران سوریه كمك خواهد كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی بحران ایجاد شده در یمن و ادامه بحران سوریه را مضر برای تمام كشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: نباید ظرفیت‌های كشورهای اسلامی در جهت تضعیف جهان اسلام قرار گیرد و تعدادی از كشورهای منطقه آلت دست رژیم صهیونیستی و كشورهای قدرتمند جهان شوند.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد قائم‌مقام وزیر امور خارجه سوریه با قدردانی از حمایت‌های دولت و مردم ایران از مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدای بحران سوریه از حامیان برقراری آرامش و امنیت در سوریه بوده است و كمك‌های مادی و معنوی ایران هیچگاه از حافظه دولت و مردم سوریه فراموش نخواهد شد.

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه هم درادامه با تاكید بر مقاومت و دفاع سوریه در برابر متجاوزان به حقوق مردم كشورش افزود: دولت و ملت سوریه جز پیروزی در برابر دشمنان و حفظ یكپارچگی و تمامیت ارضی خود به موضوع دیگری فكر نخواهند كرد.

فیصل مقداد در پایان با ارایه گزارشی از وضعیت سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سوریه خاطرنشان كرد: برقراری آرامش و امنیت در سوریه می‌تواند به تثبیت صلح و امنیت در منطقه منجر شود.

سیام/ 9136 ** 1418
۰ نفر