۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81571263
T T
۰ نفر

مصر: در عملیات زمینی علیه یمن شركت نمی كنیم

۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81571263
مصر: در عملیات زمینی علیه یمن شركت نمی كنیم

تهران- ایرنا- محمد سمیر سخنگوی نیروهای مسلح مصر امروز (سه شنبه) ضمن تكذیب خبر وجود نیروهای زمینی مصر در یمن اعلام كرد كه قاهره به هیچ وجه در عملیات زمینی علیه یمن شركت نمی كند.

به گزارش شبكه خبری اسكای نیوز، وی از رسانه ها خواست دقت كافی را در پخش اخبار حمله به یمن به كار بگیرند.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر همچنین خبر كشته و زخمی شدن چندین سرباز مصری شركت كننده در حمله علیه یمن را تكذیب كرد و آن را شایعه ای بیش ندانست.

سخنگوی نظامی مصر در صفحه شخصی خود در شبكه اجتماعی فیسبوك نسبت به پخش اخبار غلط درباره حضور نیروهای زمینی مصر در عملیات جنگی علیه یمن كه بر امنیت ملی مصر تاثیر می گذارد، هشدار داد.

سخنگوی نظامی مصر در عین حال حضور نیروهای دریایی و هوایی كشور خود در ائتلاف عربی حمله كننده به یمن را تایید كرد.

عربستان كه با توهم همكاری برخی كشورهای منطقه، 26 مارس(6 فروردین ) حملات هوایی و دریایی به مردم و تاسیسات زیربنایی یمن را آغاز كرد، اكنون با واكنش سرد پاكستان و تركیه روبه رو شده است. حتی كشور مصر نیز در همكاری با ریاض تعلل می كند، اما پس از وعده های كمك های مالی فراوان از سوی عربستان، تنها با اعزام 700 نیرو برای مشاركت در عملیات علیه یمن موافقت كرده است.

كارشناسان نظامی معتقدند كه اگر هر ارتشی با هر توان و قدرتی وارد جنگ زمینی با یمن شود، به دلیل طبیعت كوهستانی و نیز وجود قبایل مسلح و آشنا به جنگ های نامنظم در این كشور ، در باتلاق شكست فرو خواهد رفت.

خاورم** 1453/1275
۰ نفر