۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۴۹
کد خبر: 81551905
T T
۰ نفر
ایران و روسیه بر حل و فصل مسالمت آمیز مسایل یمن تاكید كردند

مسكو- ایرنا- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران با الیاس اوماخانوف معاون شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) دیدار كرد و دو طرف در این دیدار بر حل و فصل مسالمت آمیز مسایل یمن و پایان مناقشه در این كشور تاكید كردند.

به گزارش شورای فدراسیون روسیه، امیر عبداللهیان و اوماخانوف روز پنجشنبه در این دیدار به تفصیل در مورد آخرین اوضاع یمن گفت و گو و رایزنی كردند.

معاون وزیر خارجه كشورمان با تشریح اوضاع یمن، بحرین و منطقه خلیج فارس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این مسایل برای طرف روس بازگو كرد.

امیرعبداللهیان همچنین به نقش مهم رایزنی های ایران و روسیه در مسایل منطقه ای اشاره و بر لزوم ادامه مشورت ها بین دو كشور در این مسایل تاكید كرد.

وی همچنین توسعه روابط ایران با روسیه را در اولیت سیاست خارجی كشورمان خواند.

اوماخانوف هم به نوبه خود در این دیدار گفت كه روسیه از حوادث یمن به شدت نگران است و برای كمك به حل و فصل وضعیت این كشور و مسایل دیگر منطقه آمادگی دارد.

دو طرف ایرانی و روس بر ضرورت توسعه روابط میان دو كشور به ویژه گسترش همكاری های پارلمانی و افزایش این همكاری ها در مجمع پارلمانی آسیا تاكید كردند.

دولت سعودی نیمه شب گذشته با كمك برخی متحدان عربی خود در منطقه خلیج فارس به یمن تجاوز هوایی كرد.

به گزارش رسانه های روسی تاكنون بیش از 60 نفر در جریان بمباران های هواپیماهای رژیم سعودی و متحدان آن در یمن به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر مجروح شده اند.

شورای فدراسیون مجلس علیای پارلمان روسیه است كه 174 نماینده دارد.

اروپام*5*391**1479