۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81551900
T T
۰ نفر
حمله عربستان به یمن خلاف قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل است

تهران- ایرنا- عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله عربستان سعودی به یمن را خلاف قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل دانست و گفت: این اقدام تجاوز كارانه منطقه را به هرج و مرج می كشاند.

محمد صالح جوكار روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره حمله نظامی عربستان به یمن اظهار داشت: یكی از دلایل این حمله این است كه عربستان و برخی كشورهای دیگر به سبب آنكه دچار ضعف در حفظ موقعیت سیاسی شده اند دست به چنین اقدامی زده اند.

وی ادامه داد: عربستان و برخی رژیم های هم پیمانش كشور در راستای مقابله با بیداری اسلامی دست به این تجاوز آشكار زده اند.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حمله عربستان را نقض حاكمیت تمامیت ارضی یمن خواند و افزود: دود این اقدام به چشم خود سعودی ها و متجاوزان می رود و در منطقه هرج و مرج ایجاد می كند.

جوكار خاطر نشان كرد: اقدام شكل گرفته از سوی عربستان سعودی باعث می شود تا دولت سعودی در سراشیبی سقوط قرار گیرد.

وی به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در ایجاد صلح پایدار در منطقه و حل و فصل این موضوع اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران كشور با نفوذی است و می تواند در این موضوع كمك كند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: البته نقش جمهوری اسلامی در این موضوع زمانی نمود پیدا می كند كه كشورهای عربی هم بخواهند در سایه عقلانیت حركت كنند نه اینكه خواهان آن باشند كه در سایه جاهلیت و روش های جنایتكارانه و خشونت به راه خود ادامه دهند.

جوكار اضافه كرد: در آینده نزدیك كشورهای متجاوز اگر به همین شیوه كنونی عمل كنند دچار مشكل شده و با قهر و خشم ملت های خود مواجه می شوند.

وی ادامه داد: كشورهای متجاوز كه تربیت گروه های تكفیری را در دست داشته اند باید از این افراد نیز بترسند چرا كه تكفیری ها دست از سرشان برنمی دارند.

شماری از جنگنده های رژیم عربستان در اقدام تجاوز كارانه از بامداد پنجشنبه وارد حریم هوایی یمن شدند و به طرفداری از گروه های افراطی و تروریستی برخی مناطق این كشور را بمباران كردند.

جنبش مردمی انصارالله یمن تاكنون از سرنگون شدن دو فروند از جنگنده های متجاوز خبر داده و تاكید كرده كه مردم یمن پاسخ كوبنده ای به متجاوزان خواهند داد.

سیام**7261 ** 1569