۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۷:۴۸
کد خبر: 81499101
T T
۰ نفر

آمادگی ارتش ایران برای آموزش افسران عراقی

۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۷:۴۸
کد خبر: 81499101
آمادگی ارتش ایران برای آموزش افسران عراقی

تهران - ایرنا - فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) آمادگی ارتش را برای آموزش افسران ارتش عراق اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران كه به اختصار 'دافوس' خوانده می ‌شود .

این دانشگاه با استفاده از افسران با تجربه و استادان دانشگاه به ارائه دوره‌های تخصصی آموزش علمی و نظامی در رسته های مختلف می‌پردازد كه برای اخذ درجه‌ های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس لازم است.

امیر سرتیپ دوم 'حسین ولیوند' فرمانده دانشگاه دافوس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا اعلام كرد كه موضوع آموزش افسران عراقی توسط ارتش ایران در سفر اخیر وزیر دفاع عراق به ایران مطرح شد از این رو ما آمادگی لازم را برای آموزش افسران عراقی داریم.

«خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع جمهوری عراق كه هشتم دی ماه امسال در راس هیاتی نظامی به تهران سفر كرده بود در جریان این سفر بر ضرورت همكاری دفاعی دو كشور تاكید و اعلام كرد: ما چشم امید به همكاری با كشور دوست و برادر ایران بسته ایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق توسط ایران را یك ضرورت استراتژیك می دانیم .

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اعلام كرد كه حمایت از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عراق بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

فرمانده دانشگاه دافوس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینكه «آیا ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آموزش پیشمرگ های كردستان عراق نیز برنامه ای دارد»، گفت: ما دانشگاه ارتش هستیم و با ارتش های جهان ارتباط داریم.

امیر ولیوند افزود: البته ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دانشجو می پذیریم اما این موضوع برای افسران دیگر كشورها مختص به ارتش و نیروی رسمی آن كشور است.



*** آمادگی ارایه آموزش به ارتش های كشورهای دوست

فرمانده دانشگاه دافوس در ادامه اعلام كرد كه این دانشگاه آمادگی آموزش به تمام افسران ارتش های كشورهای دوست را دارد.

امیر ولیوند عنوان كرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هر كشوری كه پیمان امنیتی دفاعی ببند بر اساس آن پیمان ما می توانیم به افسران آن كشورها آموزش دهیم و برای آموزش دادن نیرو اعزام كنیم.

وی با اعلام اینكه اكنون افسرانی از عمان، پاكستان و سوریه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال آموزش هستند، گفت: این افسران دوره های آموزشی لازم را در دافوس طی می كنند.

ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه نیز 29 دی ماه در سفری كه به تهران داشت سند همكاری دفاعی – نظامی ایران و روسیه را امضا كرد.



*** لغو اعزام دانشجویان نظامی ایران به سوریه

فرمانده دانشگاه دافوس با اعلام اینكه افسران ایرانی نیز به منظور فراگیری علوم نظامی به دیگر كشورها اعزام می شوند، گفت: اكنون افسران ایرانی در كشورهای چین، پاكستان و عمان برای فراگیری علوم و فنون نظامی حضور دارند.

امیر ولیوند تكمیل كرد: پیش از درگیری های سوریه افسران ما برای فراگیری علوم نظامی به این كشور نیز سفر می كردند اما سفر آنها به سوریه تا زمان ایجاد ثبات در این كشور لغو شده است.

وی با اشاره به مشكل زبان فارسی برای حضور افسران خارجی در دافوس گفت: تعدادی از كشورها برای حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشكل زبان فارسی روبه رو هستند از این رو به آنها اعلام كرده ایم كه حاضریم تا زبان فارسی پیشرفته را به آنها آموزش می دهیم.

اجتمام**9303**1436
۰ نفر