۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81485096
T T
۰ نفر
دیدار بروجردی با نمایندگان گروه های فلسطینی در لبنان

بیروت-ایرنا- 'علاءالدین بروجردی' رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی كه در لبنان به سر می برد، با برخی رهبران و نمایندگان گروه های فلسطینی در لبنان دیدار و گفت و گو كرد.

بروجردی در این دیدار كه روز گذشته پنجشنبه انجام شد، با تاكید بر موضع ثابت ایران درباره فلسطین و حمایت از تمامی گروه های مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی، فلسطین را مساله محوری امت اسلامی دانست.

در این دیدار علی فیصل مسئول «جبهه دموكرات برای آزادی فلسطین» در لبنان با قدردانی از حمایت های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مقاومت تاكید كرد: ایران در كنار ملت فلسطین بوده و با همه توان از آنها حمایت كرده است.

وی افزود: مردم فلسطین همواره از این كمك ها بهره مند شده اند.

فیصل خاطرنشان كرد: ما در جریان شهادت یك فرمانده ایرانی كه به همراه تعدادی از مجاهدان حزب الله در قنیطره به شهادت رسیدند، تبریكات خود را به جمهوری اسلامی و به مقاومت ابلاغ داشتیم. حزب الله زودتر از زمانی كه توقع می رفت ، به این تجاوز جنایتكارانه پاسخ داد. باید در همین زمینه تلاش كنیم تا دایره مقاومت گسترده تر شود و همه جبهه ها با اسراییل در یك صف واحد قرار گیرند.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیات همراه، عصر پنجشنبه وارد بیروت شدند. «حسین شیخ الاسلام» مشاور رییس مجلس، «ناصر سودانی» و «حسن آصفری» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و «جابر انصاری» مدیركل بخش خاورمیانه وزارت خارجه، بروجردی را در این سفر همراهی كرده اند.

بروجردی ضمن زیارت مزار شهدای مقاومت اسلامی در ضاحیه جنوبی بیروت و نثار فاتحه و دسته گل، با خانواده های شهدا و در راس آنها با پدر بزرگوار شهید عماد مغنیه دیدار كرد.

شركت در برنامه بزرگداشت شهدای قنیطره مهمترین برنامه این سفر اعلام شده است.

حزب الله لبنان عصر امروز (جمعه) مراسم بزرگداشتی را در تكریم شهدای قنیطره برگزار می كند. سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان در این مراسم سخنرانی خواهد كرد.

دیدار با «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان و «تمام سلام» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان از برنامه های اعلام شده سفر بروجردی است.

خاورم*(4)*381*390*1561 ** 1095