۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81484189
T T
۰ نفر

يك ميليون مقاله در پايگاه نورمگز منتشر شده است

۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 81484189
يك ميليون مقاله در پايگاه نورمگز منتشر شده است

قم - ايرنا - مدير پايگاه نورمگز گفت: اين پايگاه با دارا بودن بيش از يك ميليون مقاله، به گنجينه ‌اي گرانبها و بستري مناسب براي پژوهش تبديل شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از مركز خبر حوزه، حجت الاسلام «مهدي اميني مقدم» در جمع مديران معاونت پژوهشي حوزه هاي علميه كشور، افزود: پايگاه نورمگز بيش از 54 هزار و 300 شماره مجله در يكهزار و 300 عنوان با قدمت بيش از يك قرن انتشار جرايد تا به امروز را در بردارد.

وي اضافه كرد: پايگاه مجلات تخصصي نور(نورمگز) به عنوان روزآمد‌ترين، جامع ‌ترين و پرمخاطب‌ ترين پايگاه ارائه منابع علمي، تلفيقي از خلاقيت و ابتكار است.

وي با اعلام ارائه نسخه جديد پايگاه مجلات تخصصي نور، اظهارداشت: پايگاه مجلات تخصصي نور www.noormags.ir به عنوان بزرگ‌ ترين بانك مجلات تخصصي علوم اسلامي و انساني در فضاي مجازي در مهرماه سال 1384 به همت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، با هدف تسهيل و ترويج پژوهش و توليد علم فعاليت خود را آغاز كرده و تاكنون محيط كاربري آن همگام با فناوري ‌هاي جديد چند بار روزآمد شده است.

اميني با بيان اينكه پايگاه نورمگز از آغاز آبان ماه سال جاري از وحدت رويه و ويژگي ‌هاي تازه ‌اي برخوردار شده است، گفت: «هوشمندسازي»، «پژوهش محوري»، «جذابيت»، «يكپارچگي سيستم» و «خدمات بيشتر و آسان به نشريات» از تغييرات و راهبردهاي جديد نسخه روزآمد شده بزرگ‌ ترين پايگاه مجلات تخصصي كشور مي‌ باشد.

وي، ويژگي هوشمندسازي جستجوي اطلاعات در اين پايگاه را يكي از قابليت ‌هاي مهم اين نسخه برشمرد و افزود: «موتور جستجوي هوشمند»، با تشخيص عنوان‌ هاي همسان عناوين و كشف هوشمند عنوان ‌هاي همسان مقالات، پيشنهادهاي لازم را به كاربران ارائه مي‌دهد.

وي ادامه داد: در اين فناوري، مقالات مرتبط بر اساس بازديد كاربران و علاقمندي آنان به صورت هوشمند كشف و ارائه مي‌ شود.

مدير پايگاه نورمگز، «ايجاد فهرست علاقه‌ مندي هر كاربر از مقالات، مجلات و پديدآوران»، «اطلاع رساني نسبت به انتشار شماره جديد نشريات و پديدآوران منتخب» و «ارائه گزارشات از فعاليت‌ هاي كاربر مانند دريافت مقالات و جستجو‌ها» را از جمله قابليت‌هاي ديگر نسخه جديد نورمگز بر شمرد.

وي ضمن تشريح قابليت ‌هاي «جذابيت» و « يكپارچگي سيستم » در نسخه جديد، افزود: در اين بخش كاربر با «جذابيت بصري حداكثري و رابط كاربري جديد در عين حفظ كارايي و محيط سه زبانه»، همچنين «يكپارچگي سرويس‌ هاي مختلف جهت ارائه هدفمند و هوشمندانه محتوا» با امكان اتصال به سامانه جامع كاربران نور مواجه مي ‌شود.

وي، خدمات رساني به نشريات را ابتكار ديگر پايگاه نورمگز توصيف كرد و گفت: «واگذاري نشاني اختصاصي هر نشريه به صاحبان آن جهت دسترسي سريع به اطلاعات نشريه»، «مديريت صفحه اطلاعات نشريات توسط صاحبان نشريه»، « ارائه اطلاعات آماري مجله در صفحه اختصاصي مانند تعداد دفعات ديده شدن مجله و يا تعداد دفعات دانلود مقالات» و « ايجاد سامانه ارسال مقالات جديد» از جمله اين خدمات متنوع به صاحبان نشريات مي‌ باشد كه در نسخه جديد پايگاه مجلات تخصصي نورمگز ارائه شده است. ك/1

/7404/ 553

سرخط اخبار استان‌ها