۲ بهمن ۱۳۹۳، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81475054
T T
۰ نفر
دور جدید مذاكرات ایران و آمریكا؛ این بار در زوریخ سوئیس

تهران - ایرنا - دور جدید مذاكرات جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریكا از فردا (جمعه) به مدت دو روز در شهر زوریخ سوئیس با حضور معاونان وزرای خارجه دو كشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، این مذاكرات به ریاست سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ایران و وندی شرمن رییس هیات مذاكره كننده آمریكا برگزار می شود.

همچنین مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریكای وزیر امور خارجه كشورمان، حمید بعیدی نژاد مدیركل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، داوود محمد نیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر كل امور پادمان های سازمان انرژی اتمی و نیز پژمان رحیمیان از سازمان انرژی اتمی اعضای هیات ایرانی را در این مذاكرات تشكیل می دهند.

یك عضو تیم مذاكره كننده هسته ای روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مذاكرات زوریخ ادامه مذاكرات ژنو است و همه مباحث را در برمی گیرد.

به گفته وی، این مذاكرات از صبح (جمعه) به وقت محلی شروع می شود و تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

از اتحادیه اروپا نیز هلگا اشمید معاون فدریكا موگرینی مسوول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شركت در مذاكرات زوریخ حضور یافته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در جدیدترین گزارش خود بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهداتش در چارچوب اقدام مشترك ژنو صحه گذاشته است.

همزمان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان نیز در دیگر شهر سوییس برای شركت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی داووس به سر می برد.

ظریف پس از ورود به زوریخ ، بلافاصله عازم محل اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در منطقه كوهستانی داووس شد.

این اجلاس عصر دیروز چهارشنبه با سخنرانی رییس جمهوری سوییس گشایش یافت و تا چهارم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

شعار امسال اجلاس داووس 'رویكرد جدید جهانی برای حل چالش های بین المللی ' اعلام شده است و دو هزار و 500 شركت كننده كه 300 تن آنها از سران سیاسی كشورها هستند، در اجلاس داووس حضور دارند.

سیام 1572