۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81470414
T T
۰ نفر
گروسي : مجلس به دنبال افزايش بودجه كميته ملي المپيك است

تهران - ايرنا - نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رايزني هاي كميته ملي المپيك بابرخي نمايندگان مجلس براي افزايش بودجه اين كميته گفت: مجلس در تلاش است تا با توجه به برگزاري مسابقات انتخابي بازيهاي المپيك ريو درسال آينده بودجه اين كميته را افزايش دهد.

به گزارش ايرنا، سهم پيشنهادي بودجه كميته ملي المپيك در لايحه 94 از سوي دولت به مجلس شوراي اسلامي 22 ميليارد تومان عنوان شده است كه كميته ملي المپيك معتقد است اين رقم در سال 94 نسبت به سال جاري 7.4 دهم درصد كاهش يافته است و

اين موضوع تاثير منفي بر حضور تيم هاي ايران در مسابقات انتخابي المپيك 2016 خواهد داشت.

پيشتررييس كميته ملي المپيك از درخواست بودجه 120 ميليارد توماني اين كميته براي سال 94 خبر داده بود.

حسن گروسي روز دوشنبه در گفت و با ايرنا گفت:با توجه به اينكه بودجه ورزش كشور امسال بالغ بر 53درصد رشته داشته است اما اين رقم هم نمي تواند مشكلات اين بخش را مرتفع كند.

گروسي افزود:بيش از80درصد ازبودجه به فدراسيون فوتبال و باشگاه ها اختصاص مي يابند بنابراين كميته ملي المپيك كه موضوع بازي هاي المپيكي را در دستور كار دارد انتظار مي رود كه بودجه آنها افزايش يابد.

عضو فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي در عين حال افزود: به همين منظور نشستي بين اعضاي كميته ملي المپيك و برخي نمايندگان مجلس برگزار شد و اميدواريم كه بتوانيم بودجه اين كميته را در صورت امكان در سال 94 افزايش دهيم.

وي اظهار داشت : البته پيشنهاد مي كنيم وزرات ورزش و كميته ملي المپيك براي سال آينده راهكار اساسي در بخش درآمدزايي ارائه كنند تا تغييري در وضعيت بودجه آنها ايجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمين «حسن روحاني» رييس جمهوري، لايحه بودجه بالغ بر 8 ميليون و 379 هزار و 801 ميليارد ريالي سال 1394 كل كشور را در 16آذرماه تقديم نمايندگان مجلس نهم كرد.

بودجه اين وزراتخانه در لايحه پيشنهادي دولت رقمي بالغ بر ۴۶۵ ميليارد و ۷۸۳ ميليون تومان پيش‌بيني شده است.

ورزشي**9250**1590
۰ نفر