۱۸ دی ۱۳۹۳، ۲۲:۳۰
کد خبر: 81456983
T T
۰ نفر
منابع ضد تروریسم :17 افراط گرای اسپانیایی در سوریه و عراق كشته شدند

مادرید- ایرنا- منابع مبارزه با تروریسم اسپانیا امروز پنجشنبه اعلام كردند كه براساس آمارهایی‌ كه در دست دارند در سال 2014 میلادی ، 17 تن از افراط گرایان اسپانیایی یا مقیم اسپانیا در مناطق جنگی سوریه و عراق كشته شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، منابع مذكور خاطرنشان كردند كه در این رابطه ، 36 نفر هنوز در این مناطق به سر می‌ برند و 8 نفر دیگر به اسپانیا بازگشتند .

این منابع ادامه دادند كه بر اساس آمارها ، پنج هزار نفر افراط گرا از كشورهای اتحادیه اروپا به عراق و سوریه اعزام شدند كه 80 درصد آنها به نیروهای داعش پیوستند .

تحقیقات پلیسی‌ و قضایی در مورد تروریسم در اسپانیا كه با همكاری تنگاتنگ مقامات مراكشی انجام می‌ گیرد ، به طور عمده بر روی منشأ افراط گرایی در دو شهر جنوبی سئوتا و ملیا و به طور خاصی‌ بر روی فعالیت عضوگیری و تلقین افراد بسیار جوان (حتی دختران نوجوان ) برای اعزام آنها به سوریه متمركز می‌ شود .

افزایش افراط گرایی در این مناطق همچنین موجب افزایش پرونده ها در دادگستری ملی‌ اسپانیا شده است زیرا این پرونده ها ، 15 درصد كل تحقیقات این دادگستری را در سال گذشته تشكیل داد .

در مجموع محاسبه می‌ شود كه دادگستری ملی‌ ، 70 پرونده در رابطه با پدیده افراطگرایی باز كرده است كه همچنین شامل ترویج این نوع تروریسم از طریق شبكه های اجتماعی می‌ باشد .در این راستا ،40 نفر مرتبط با این گروه ها در زندان به سر می‌برند .

به گفته منابع ، اقدامات قضایی اساسا پیشگیرانه هستند و هدف آن دستگیری افراد و متلاشی كردن شبكه و گروه های الحاق یافته به تروریست ها قبل از اینكه به آماده سازی یا اجرای اقدامات تروریستی با هر ماهیت و نوع بپردازند است ، موردی كه به دست آوری شواهد را دشوار می‌ سازد اما باعث جلوگیری از اینكه این افراد به مرحله حمله برسند می‌ شود.

اروپام *5*491**1547