رییس جمهور از رژه دریایی سان می بیند/ پیام رزمایش به دوستان و دشمنان

تهران - ایرنا- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رییس جمهور فردا در آخرین روز از رزمایش محمد رسول الله (ص) از رژه دریایی یگان های شناور سان می بیند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» كه عصر سه شنبه در شبكه خبر سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: رژه وسیع دریایی یگان های شناور در دریای عمان و نمایش باشكوه قدرت دریایی فردا چهارشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» برگزار می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ناوشكن جمهوری اسلامی جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر كه در قالب ناوگروه سی و دوم در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند مشغول انجام مأموریت بودند به آب‌های كشورمان بازگشتند تا در رژه فردا شركت كنند.

ناوگروه مزبور 11 آبان ماه و همزمان با عاشورا به ماموریت مزبور اعزام شد.

رزمایش مشترك نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش «محمد رسول الله(ص)» از چهارم دی ماه در منطقه ای به وسعت دو میلیون و 200 كلیومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند و پایین تر از خلیج عدن در حال برگزاری است و تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

سیاری ششمین روز از رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) را روز پرتحرك و جوش و خروشی برای جوانانی كه در ناوچه ها،هواناوها، توپخانه ها،بالگردها و غیره حضور داشتند، توصیف كرد و گفت: امروز این جوانان توانستند با یك تاكتیك هماهنگ و آموزش در سطح بالا، عملیاتی اجرا و حجم آتش زیادی در منطقه برپا كنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با این حجم زیاد آتش این احساس دست می داد كه هر كسی قصد تعرض به كشور را داشته باشد با جهنمی از آتش روبرو و از تصمیم خود منصرف می شود.

سیاری با بیان اینكه این رزمایش دو پیام یكی برای دوست و یكی برای دشمن دارد، گفت: به كشورهای همسایه پیام صلح و دوستی می دهیم و به آنها می گوییم كه ارتقای توان رزمی ایران در دریا برای دفاع از كشور است و قصد تعرض به هیچ یك از كشورهای همسایه را نداریم.

وی خطاب به دشمنان ادامه داد: دشمن اگر می خواهد هر گونه تهدیدی علیه ایران متصور شود، باید بداند كه توان رزمی ایران در سطحی قرار گرفته كه جهنمی از آتش را می تواند در سطح دریا، ساحل، زیر دریا و ناوها ایجاد كند.

اجتمام(3)** 9317**1436