۲۱ آذر ۱۳۹۳، ۲:۱۷
کد خبر: 81423652
T T
۰ نفر
زائران حسینی به هنگام بازگشت به كشور عجله نكنند

تهران- ایرنا- رییس سازمان حج و زیارت به عزیمت بیش از یك میلیون و 300 هزار زائر حسینی به كربلا برای ایام اربعین اشاره و تاكید كرد: زائران به هنگام بازگشت به كشور عجله نكنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعید اوحدی» پنجشنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری افزود: با اعلام دولت عراق مبنی بر صدور روادید ارزان قیمت و بدون تشریفات در ایام اربعین حسینی، شمار زیادی از مردم كشور به سوی مرزها سرازیر شدند تا در مراسم اربعین در كربلا حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: در مرزهای خروجی كشور روزانه بیش از 70 هزار زائر برای حضور در ایام اربعین حسینی از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه وارد خاك عراق شدند.

اوحدی اضافه كرد: با هماهنگی بین دستگاه های دولتی و سایر ارگان ها، جابجایی زائران به موقع و با برنامه ریزی انجام شد؛ ضمن آنكه همه هزینه های خروج از كشور زائران و حتی بیمه درمان و سایر موارد به طور رایگان در اختیار عاشقان حسینی قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: باید از همه دست اندر كاران خدمت رسانی به زائران ائم از دستگاه های دولتی و مردمی تشكر و قدردانی كرد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: مردم به طور خودجوش با برقراری ایستگاه های صلواتی از زائران حسین(ع) نهایت پذیرایی را به عمل آوردند كه دلبستگی مردم ایران به ائمه اطهار را نشان می دهد.

اوحدی خاطرنشان كرد، با هماهنگی بین وزارت كشور و وزارت امورخارجه درصدد اعزام اتوبوس به عراق برای تسهیل در بازگشت زائران به كشور هستیم.

وی، حجم اعزام زائران به كربلا در سال جاری نسبت به سال گذشته را بیش از سه برابر عنوان كرد و گفت: همه نیروهای نظامی و انتظامی برای سهولت اعزام زائران به كربلا نهایت همكاری را انجام دادند.

استانداران خوزستان و ایلام نیز گفتند: مردم منطقه در پذیرایی از زائران حسینی نهایت همكاری را داشته اند.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: بیش از 40 هزار دستگاه در شهر مهران در توقفگاه های موقت پارك شده كه متعلق به زائران كربلای حسینی است.

وی افزود: شهر مهران استعداد پذیرایی از 30 هزار زائر را دارد كه با همكاری سایر دستگاه ها و ارگان ها آماده خدمت رسانی به آنهاست.

یكی از مسئولان پلیس راه كشور نیز از زائران خواست در هنگام بازگشت به كشور، نهایت همكاری را با عوامل راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.

شبد **1488** 2023
۰ نفر