۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 81414519
T T
۰ نفر
وزیر اطلاعات: بحران سوریه، جنگ اطلاعاتی است

تهران - ایرنا - وزیر اطلاعات با اشاره به جنگ سرویس‌های اطلاعاتی در جهان، بحران سوریه را یك جنگ اطلاعاتی دانست و گفت: امروزه جنگ ارتش‏ها به سر آمده و جای خود را به جنگ سرویس‏های اطلاعاتی و امنیتی داده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش بزرگ طلاب و روحانیون قم كه در سالن همایش‏های مركز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهارداشت: بسیاری از جنگ‌های امروز بر سر امنیت داخلی كشورهاست و در جنگ سرویس‎های اطلاعاتی و امنیتی تفاوت زیادی با جنگ ارتش‏‌ها وجود دارد زیرا در جنگ سرویس‏‌ها از افراد داخل كشور، دشمن علیه حاكمیت آن كشور استفاده می‏‌كنند.

وی با بیان اینكه ناتوی سرویس‌های جاسوسی راه‌اندازی شده است، بیان كرد: در زمان سابق، اتحادیه ناتو كه یك اتحادیه نظامی به شمار می‌رفت و امروز هم آرام آرام اتحادیه سرویس‌‏های اطلاعاتی در حال شكل‌گیری است.

وزیر اطلاعات، تجارت اطلاعاتی را نیز جزء برنامه‌های استكبار بر‌شمرد و تاكید كرد: سرویس‌‏های امنیتی، اطلاعاتی را كه مورد نیاز خودشان نیست، جمع‌آوری می‏‌كنند و آنها را در اختیار سرویس‎های دیگر كه به آن نیاز دارند قرار می‏دهند و با این رویه، تجارت و سود‌های كلانی به دست می‌آورند‌.

علوی بحران سوریه را یك جنگ اطلاعاتی دانست و بیان كرد: سرویس اطلاعاتی كشورهایی مانند عربستان، اردن، تركیه و در رأس آنها سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریكا در این كشور استارت جنگ اطلاعاتی را زدند كه زاییده آن داعش بود.

وزیر اطلاعات اظهار داشت: نیروهای حزب‌الله در مقاطعی توانستند با استفاده از شیوه های اطلاعاتی، نیروهای تكفیری را نابود كنند.

علوی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه گروه تكفیری داعش با گروه‌‏های مشابه تروریستی تفاوت دارد، گفت: داعش دارای ایدئولوژی اعتقادی است كه می‌خواهند آن را با آزادسازی دمشق و بغداد كه زمانی مركز خلافت اموی‏ها و عباسی‏ها بوده، ‌به دنیا اثبات كنند.

وی خاطرنشان كرد: نیروهای داعش در راستای عملكرد صلاح‌الدین ایوبی، به عنوان یك الگو برای خود مبارزه با شیعه و هم پیمانان را در دستور كار دارند و بعد از آن به جنگ كافران می‌روند.

وزیر اطلاعات به آرامش در كشور اشاره كرد و گفت: امنیت برای حوزه علمیه از وظایف دستگاه اطلاعات كشور است. طلاب و روحانیون باید دارای امنیت باشند، نباید برای هر بحث علمی پاسخ بدهند، امروز نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه است.

وی تصریح كرد: تفكر ولایت فقیه، زمانی می‌تواند به همه شبهات پاسخ دهد كه در حوزه علمیه بتواند در كمال آرامش بحث‌های آزاد و دفاع از ولایت فقیه را نظریه پردازی كند.

علوی با بیان اینكه اساتید باید بتوانند با مباحث علمی در بحث تضارب آرا نظریه‌پردازی كنند، گفت: اگر آرامش و اطمینانی در حوزه نباشد خدمت به مباحث ولایت فقیه نیست؛ بدترین ظلم به ولایت فقیه این است كه عرصه را برای بیان نظریه‌ها و بحث‌های آزاد بسته باشیم.

وی افزود: مباحث پلورالیزم دینی نیاز به فكر حوزه دارد، مباحث جدیدی را مطرح می‌كنند و اگر حوزه نتواند آن را پاسخ دهد، فكر عده‌ای را به چالش‌ می‌كشند.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: اگر بخواهیم حركت‌های فرهنگی اثرگذار داشته باشیم، رفع دغدغه‌های معیشتی لازم است و اگر بخواهیم شعار سال رهبری محقق شود، باید آن را با امنیت گره زد تا فرهنگ را در جامعه رقم بزنیم.

وی تصریح كرد: در جامعه‌ای كه براساس رفع دغدغه‌های معیشتی و امنیت، فرهنگ عبودیت شكل بگیرد، فرهنگ ایمانی در فرهنگ اقتصادی تاثیر می‌گذارد.

سیام*9254**1572
۰ نفر