۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81413432
T T
۰ نفر
اجراي طرح انسداد مرزهاي شرقي كشور روند مطلوبي دارد

آبادان-ايرنا-معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور، روند اجراي طرح انسداد مرزهاي شرقي كشور را از نظر فيزيكي مطلوب و مناسب ارزيابي كرد.

'حسن ذوالفقاري' پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در مرزهاي شرق كشور خلاء هاي زيادي وجود داشت كه گاهي در برخي مناطق به بيش از 150 كيلومترمي رسيد به همين جهت طرح انسداد اين مناطق با همكاري سپاه و نيروي انتظامي در دستور كار فرار گرفت كه اين طرح هم اكنون در حال انجام است.

معاون وزير كشور گفت:با برنامه ريزي و كار عملياتي انجام شده، بخشي از مرزهاي جنوب شرقي كشور با كمك نيروي انتظامي، و حوزه مرزي سراوان نيز با كمك نيروي زميني سپاه به صورت فيزيكي مسدود شده كه اين عمليات بزودي تكميل مي شود.

ذوالفقاري اضافه كرد: بخش قابل توجهي از مرزهاي شرقي كشور از نظر انسداد فيزيكي به وضعيت قابل قبول رسيده و تنها بخش هايي از ارتفاعات باقي مانده كه اين مناطق نيز با اختصاص اعتبارات لازم بصورت فيزيكي مسدود مي شود.

به گزارش ايرنا، معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور به منظور حضور در دومين نشست تخصصي مديران كل امنيتي و انتظامي استان هاي مرزي كشور به آبادان سفر كرده است .

اين نشست چهارشنبه با حضور مديران كل امنيتي و انتظامي استان هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، آذربايجان شرقي و غربي، سيسان و بلوچستان، بوشهر، ايلام، گيلان، هرمزگان و كرمانشاه گشايش يافت . .

تصميم گيري در خصوص ايجاد امنيت پايدار در مناطق مرزي، همكاري با كشورهاي همسايه در تامين امنيت منطقه، تبادل نظر در خصوص افزايش مقابله با باندهاي قاچاق كالا و مواد مخدر، تقويت كنترل مرزها و ساماندهي مبادي مرزي از اهداف برگزاري اين نشست دو روزه اعلام شده است.

547/640 / 556
۰ نفر