اعزام سه رایزن بازرگانی برای نخستین بار به چین، پاكستان و لبنان

تهران - ایرنا - مدیركل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت از اعزام سه رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی به كشورهای چین، پاكستان و لبنان خبر داد و افزود: برای نخستین بار رویكردی جدید در اعزام رایزنان اتخاذ شده و آنها با برنامه و استراتژی اقتصادی در كشورهای هدف مستقر می‌شوند.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، رضا عباسقلی با بیان اینكه رایزنان پیش از اعزام، برنامه و استراتژی اقتصادی خود را به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه كرده‌اند، گفت: مهمترین وجه تمایز رایزنان اعزامی جدید بازدید آنها از 15 استان و 120 واحد صنعتی، تولیدی و بازرگانی و ملاقات با اعضای انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها است.

وی با بیان اینكه در سند خروج از ركود یكی از وظایف وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعزام 30 رایزن بازرگانی، صنعتی و معدنی به كشورهای هدف اعلام شده است، تاكید كرد: طبق بسته خروج از ركود و با توجه به مصوبه هیات وزیران در تاریخ 27 مهرماه سال جاری اعزام رایزنان با سرعت بیشتری در دستور كار قرار گرفته است.

مدیركل دفتر نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینكه تاكنون تعداد رایزنان بازرگانی در كشورهای هدف به 13 تن رسیده است، گفت: هفت رایزن در دولت جدید اعزام شده‌اند و تا پایان سال 18 رایزن دیگر اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینكه تا یك ماه آینده افراد جدیدی برای رایزنی در هند و افغانستان معرفی خواهند شد، افزود: رایزنان اعزامی موظف به ارائه گزارش عملكرد ماهانه هستند و ارزیابی آنها نیز به صورت سه ماه یكبار، 6 ماه یكبار و سالانه انجام می‌شود و در صورت عملكرد ضعیف، از ادامه ماموریت بازداشته می‌شوند.

عباسقلی در خصوص ماموریت‌ها و وظایف رایزنان گفت: برقراری ارتباط بین تجار دو كشور، تهیه گزارش تخصصی از بازار، آخرین تحولات اقتصادی و قوانین و مقررات كشور هدف، تسهیل تجارت بین دو كشور، بررسی و ایجاد موافقت‌نامه‌های ترجیحی، هماهنگی برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، حضور در نمایشگاه‌ها و افزایش روابط تجاری ایران و كشورهای هدف از جمله اهداف و وظایف عمده رایزنان بازرگانی كشورمان است.



** استقرار دفتر نمایندگی سازمان توسعه تجارت در 10 كشور

مدیركل دفتر امور نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینكه طبق قانون می‌توانیم در 10 كشور دفتر نمایندگی‌ داشته باشیم، افزود: در همین راستا درصددیم در كشورهای چین، تركیه، روسیه، یكی از دو كشور ایتالیا یا اسپانیا و یكی از دو كشور افریقای جنوبی و تونس دفتر نمایندگی دایر كنیم.

وی با بیان اینكه در صورت تامین مالی، شعب سازمان توسعه تجارت در این كشورها افتتاح می‌‌شود، افزود: هم اكنون در عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و لبنان دفتر نمایندگی وجود دارد.

اقتصام(1)1574**1558
۰ نفر