۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81374226
T T
۰ نفر

پناهیان: عقل و شعور در كربلا آمیخته شد

۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81374226
پناهیان: عقل و شعور در كربلا آمیخته شد

تهران - ایرنا - حجت الاسلام والمسلمین پناهیان سخنران مراسم 13 آبان با تاكید بر اینكه استكبار ستیزی انقلاب اسلامی ریشه در قیام حسینی و واقعه كربلا دارد، گفت: كربلا و عاشورا هم به منطق و هم به عشق امام حسین ارتباط داشت و از این دو جدا نبود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام پناهیان كه در مراسم روز مبارزه با استكبار در برابر لانه جاسوسی سخنرانی می كرد، افزود: ما اعلام می كنیم كه باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاكره كننده حقوق مضاعف پرداخت شود چون با دشمن و وحشی ها در حال مذاكره هستند.

وی گفت: ‌وقتی كسی را مامور و به منطقه بد آب و هوا اعزام می كنند، به وی بابت بدی آب و هوا حق ماموریت ویژه می دهند و مذاكره كنندگان ما نیز به دلیل سختی كار و مذاكره با وحشی ها باید حقوق مضاعف دریافت كنند و به استكبار می گوییم اگر سر عقل نیایید ما خود شما را سر عقل می آوریم.

وی با بیان آنكه مردم ما مردم هوشیار هستند به طوری كه در محضر امام حسین (ع) هیچ وقت حسین زمان و یزید زمان را فراموش نمی‌كنند، گفت: چطور بعد از این همه پیشرفت بعضی ها انتظار دارند مردم 13 آبان را به خاطر عاشورا فراموش كنند، عاشورای امسال ما از همه سال های دیگر استكبارستیزتر و استكبارستیزی ما امسال از همه سال های دیگر عاشورایی‌تر است.

پناهیان افزود: امروز عاشورایی است كه اگر 13 آبان هم نبود، در نوحه‌هایمان باید مرگ بر آمریكا و مرگ بر استكبار می گفتیم، چون استكبار خبیث فهمیده است كه جلوی ما را باید به شیوه یزد و شمر بگیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمن دانسته كه همانگونه كه حسین فاطمه (س) را محاصره و سر از بدنش جدا كردند و اهل بیتش را به اسارت برده اند، به همان شیوه مومنان منطقه اعم از شیعه و سنی را سر از بدن جدا كنند تا شاید این مقاومت را كنترل كند ولی ما دیگر 72 تن نیستیم، 72 میلیون هم نیستیم؛ بسیار بیش از این ها هستیم.

پناهیان با بیان اینكه چگونه می‌توانیم در عاشورای امسال شعار مرگ بر استكبار را فراموش كنیم، گفت: در منطقه شاهد این همه سر از بدن جدا ‌شده و به خاك و خون كشیده شدن هزاران كودك توسط تروریست‌ها كه ایادی دست مستكبرانند هستیم و این فقط به خاطر آن است كه آنها عشق به اباعبدالله حسین دارند.

وی یادآور شد: امروز اگر 13 آبان هم نبود عاشورای ما استكبارستیزی در آن موج می زد. جوانان جهان اسلام و نیز حتی غیرمسلمانان مانند مسیحیان از حرم حضرت زینب(ع) دفاع می‌كنند و حتی اهل سنت از كربلا دفاع كرده و می‌گویند حسین(ع) پسر پیغمبر ما است و باید از او دفاع كنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز همین مستكبرینی كه روزی علنی از تروریست‌ها حمایت می‌كردند، می‌بینیم كه دیگر رویشان نمی‌شود علنی از آنان حمایت كنند و پنهانی و رذیلانه از تروریست‌ها در منطقه حمایت می‌كنند. ما استكبار را فراموش نخواهیم كرد.

وی در ادامه خطاب به مذاكره كنندگان هسته‌ای كشورمان گفت: اباعبدالله الحسین(ع)وقتی با عمر سعد صحبت می‌كرد از موضع قدرت و عزت گفت و گو كرد و هیچ انكساری در چهره حسین (ع) در برابر عمر بن سعد نشان داده نشد و با آن لشكر كمی كه داشت با قدرت سخن می گفت.

وی گفت: امروز استكبار در حال اضمحلال است، دولتمردان ما مبادا با یك دولت ضعیف و خبیث مثل آمریكا ضعیف برخورد كنند. وظیفه عاشورایی شما است كه از اباعبدالله حسین (ع) یاد بگیرید كه محكم در برابر دشمنی كه در حال مرگ است، سخن بگویید و در زبان دیپلماسی نیز با این موجودات نجس كه خون مردم منطقه از دندانهای آنان می‌چكد، دست ندهید و به آنها بگویید ما با حامیان تروریست‌های آدمخوار گفت و گو نمی كنیم و اگر هم‌ گفت‌وگو كنیم، با آنها كنار نخواهیم آمد وگرنه ننگ ابدی در تاریخ بر پیشانی هر كسی خواهد نشست كه نسبت به یزدیان زمان با مدارا سخن بگوید.

این استاد دانشگاه گفت: آمریكایی‌های خبیث فكر نكنند از این گفت‌وگوها می‌توانند برای خود آبرویی تهیه كنند و اگر دولتمردان ما با آمریكایی‌ها گفت‌وگو می‌كنند، بفهمند كه این آخرین اتمام حجت است مریدان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) منتظر فرمان عاشورایی هستند تا آنها را نابود كنند و ملت‌های منطقه بدانند ایران تا انتقام خون ملت‌های مظلوم منطقه را نگیرد از پا نخواهد نشست.

وی یادآور شد: سخن دردمندانه و عزتمندانه من در میان جمع عزاداران با مردم منطقه است كه هر روز كشته شدن فرزندان خود را به دست تروریست‌ها مشاهده می‌كنند.

پناهیان گفت: ایران اسلامی شما را فراموش نخواهد كرد و گفت‌وگوی نمایندگان و دولت استكبار فرجامش چیزی جز رسوایی آنها نخواهد بود و ما می‌دانیم این گفت‌وگوها در سرنگون كردن آنها نقشی ندارد و جهاد ملت‌های منطقه آنها را سرنگون می‌كند.

این استاد دانشگاه با بیان اینكه انتظار از دولتمردان ما این است كه اباالفضل‌گونه مذاكره كنند و غیرت حضرت اباالفضل را فراموش نكنند، گفت: مردم منطقه، زرتشتی‌ها، سنی‌ها و آشوری‌ها همه مرید ابوالفضل‌العباس هستند.

وی با بیان اینكه مردم بدانند كه باید راه اباالفضل ادامه پیدا كند، یادآور شد: وقتی شمر امان‌نامه‌ای برای اباالفضل داد و ایشان با اجازه امام حسین(ع)با شمر گفت‌وگو كرد، شمر با صدای مظلومانه به حضرت عباس گفت كه تو فامیل من هستی من حاضرم كه به تو امان‌نامه بدهم و به سمت ما بیا و علیه حسین بجنگ كه اباالفضل در پاسخ 4 بار از كلمه لعن استفاده كرد و فرمود تو ملعون برای آن معلون می‌خواهی از من پیمان بگیری كه من با معلونین همكاری كنم؟ و آنچنان جواب دندان ‌شكنی به شمر داد كه شمر در موقع بازگشت گفت برای خیمه‌ها نگهبان بگذارید آن اباالفضلی كه من دیدیم تا آخرین نفس برای حسین می‌جنگد و انشاءالله ما و دلتمردانمان اباالفضلی عمل خواهیم كرد و این غیرت عباس را فراموش نكنند و از این غیرت فاصله نگیرند.

وی در ادامه با انتقاد از كسانی كه قیام امام حسین (ع) را غیرعقلانی عنوان می كنند، خطاب به آنها گفت: چگونه قیام امام حسین را احساساتی عنوان می‌كنید؟ آیا عاشورا بدون عقل بود كه بعضی‌ها یاوه‌سرایی می‌كنند و می‌گویند بعد از عاشورا ائمه عقلانی و با محاسبات عقلی عمل كردند. یعنی حسین در عاشورا با محاسبات عقلی رفتار نكرد؟! آیا عقلانی نبود كه حسین از خانه خود خارج شد و فرمود «وقتی كه آنها می‌خواهند در خانه‌ام سر از بدنم جدا كنند، چرا به میدان نبرد نروم و سر از بدنم جدا نكنند»؛ آیا راه دیگری جز شهادت برای امام حسین (ع) وجود داشت؟

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینكه كسانی كه بعد از گذشت 1400 سال یاوه‌سرایی می‌كنند و می‌گویند كه رفتار امام حسین (ع) عاقلانه نبود و عاشقانه رفتار كرد، گفت: اینها شعور ندارند كه بفهمند كه كربلا و عاشورا هم به منطق و هم به عشق امام حسین ارتباط داشت و از این دو جدا نبود.

پناهیان ادامه داد: كسانی كه شعور این را ندارند كه بدانند عقل و عشق در كربلا آمیخته بود، قطعا به عقلانیت حسین و ملت توهین می‌كنند و دولتمردان ما به توهین‌كنندگان به ملت و حسین (ع) میدان ندهند.

وی با بیان اینكه امروز عقل می‌گوید كه مقابل منافع استكبار بایستیم و ذره‌ای عقب‌نشینی كنیم، ذلیل خواهیم شد، گفت: اگر فتنه 88 نبود الان این محاصره اقتصادی و تحریم‌ها وجود نداشت. اگر امروز دشمن تحریم و جرات محاصره اقتصادی به خود داده برای این است كه به عناصر ضعیف سیاسی در كشور امید دارد و اگر این عناصر سیاسی ضعیف در كشور نابود شوند، استكبار در مقابل ما زانو خواهد زد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: عقل به ما می‌گوید این دشمن خونخوار تا مشت محكم بر دهانش كوبیده نشود دست از ظلم برنخواهد داشت، اسرائیل خونخوار تا زمانی كه قدرت ما را نبیند دست از جنایاتش بر نخواهد داشت.

وی با بیان اینكه كسی كه عقل ندارد، حق تنفس در فضای سیاسی این كشور نخواهد داشت، گفت: عقل به ما می‌گوید كه محكم در برابر استكبار بایستیم و عقل به ما می‌گوید جامعه ما قدرت مقابله در برابر محاصره اقتصادی دشمن را دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اگر ما 30 سال پیش می‌گفتیم كه قدرت اول منطقه خواهیم بود و عده‌ای به نادانی به این گفته ما می‌خندیدند، امروز می‌بینند كه به كوری چشم آمریكا قدرت اول منطقه شده‌ایم و انشاءالله اگر پای حسین بایستیم، قدرت اول جهان نیز خواهیم بود.

سیام(3)م.ش/9103/1058**1558
۰ نفر