۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۳
کد خبر: 81348463
T T
۰ نفر
نشست معاونان ظریف، كری و اشتون/ اختلافات باقیمانده در دستور مذاكرات

تهران - ایرنا - نشست سه جانبه معاونان وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریكا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاكره درباره اختلافات باقیمانده میان ایران و گروه 1+5 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این نشست سه جانبه كه در هتل پله كوبورگ وین برگزار شد، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف، ویلیام برنز معاون ارشد وزیر امور خارجه آمریكا و وندی شرمن مدیر كل سیاسی وزارت امور خارجه این كشور و هلگا اشمید معاون كاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند.

هشتمین دور مذاكرات جامع هسته ای میان ایران و 1+5 با محوریت دیدار با هیات آمریكایی از امروز آغاز شده است.

قرار است امشب نیز ظریف و اشتون شام كاری با یكدیگر داشته باشند و فردا نیز با حضور جان كری وزیر امور خارجه آمریكا، نشست سه جانبه ای خواهند داشت.

رییس جمهوری شب گذشته در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: ما در كلیات با 1+5 اتفاق نظر داریم، البته جزئیات خیلی مهم است و راجع به جزئیات هنوز بحث های مهمی داریم اما امروز 1+5 موضوع هسته ای ایران را قبول كرده و حق ایران را به رسمیت شناخته است.

وی افزود: حالا اینكه برای چند سال ایران چه مسائلی را بپذیرد و آن هم به صورت محدود، مورد بحث است اما در اینكه باید تحریم برداشته شود جای اختلاف نظر نیست، اما اینكه این كار از كی باید آغاز شود و اولش چگونه باشد، دومش چه باشد مسایل مهمی است كه باید حل شود ولی در كلیات مساله امروز توافق داریم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در بدو ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: این دور از مذاكرات می تواند راه رسیدن به توافق نهایی را هموار كند.

سیام 1572
۰ نفر