۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۳
کد خبر: 81335668
T T
۰ نفر
وزات امورخارجه انفجار تروریستی در حمص را محكوم كرد

تهران-ایرنا-«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امورخارجه ضمن محكوم كردن انفجار تروریستی در شهر حمص،از بی توجهی سازمان ملل متحد در قبال عاملان داخلی و خارجی این جنایت ها ابراز تاسف كرد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به انفجار تروریستی اخیر در حمص اظهار داشت: این اقدام، یكی از صدها جنایتی است كه گروه های تروریستی با حمایت های خارجی در خلال 4 سال بحران آفرینی در سوریه علیه مردم این كشور به خصوص زنان و كودكان مرتكب می شوند و در پشت این جنایت ها دستهایی قرار دارد كه امروز خود را در نقاب ائتلاف ضد تروریسم پنهان كرده است.

مرضیه افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران این جنایت و اقدام ضدانسانی كه كودكان مظلوم را هدف قرار داد شدیدا محكوم می كند و با ابراز تسلیت و همدردی به دولت و ملت سوریه به ویژه خانواده های قربانیان؛ از بی توجهی سازمان ملل متحد در قبال عاملان داخلی و خارجی این جنایتها ابراز تأسف كرده و از كشورهای مدعی مبارزه با تروریسم می خواهد به جای نمایش تحركات ضدتروریستی، حمایتهای مالی و تسلیحاتی به تروریست ها را متوقف كنند.

به گزارش ایرنا،تلویزیون سوریه روز چهارشنبه (9 مهر)با قطع برنامه های عادی خود از وقوع دو انفجار تروریستی یكی در نزدیكی یك مدرسه و دیگری در حاشیه یك درمانگاه در شهر 'حمص' خبر داد.

این دو انفجار تروریستی یكی در نزدیكی مدرسه 'عكرمه المخزومی' در محله 'عكرمه' و دیگری در حاشیه درمانگاه 'الزعیم' در شهر حمص رخ داد.

18 نفر از جمله چندین كودك در این انفجارهای تروریستی كشته شدند.

سوریه از مارس سال 2011 تاكنون صحنه درگیری تروریست های مسلح با نیروهای ارتش این كشور است كه تاكنون 150 هزار كشته برجای گذاشته است.

سیام**9173**1856