۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۹
کد خبر: 81333139
T T
۰ نفر
قدردانی بشار اسد از حمایت های رهبری، دولت و مردم ایران از سوریه

دمشق – ایرنا - « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه با قدردانی از حمایت های رهبری ، دولت و مردم ایران از كشور سوریه، تاكید كرد كه رشته های مودت و دوستی میان دو كشورغیرقابل گسست است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری سوریه بعداز ظهر سه شنبه در دیدار با « علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین تحولات و موفقیت های میدانی و برنامه های دولت سوریه را برای ارتقای ثبات و امنیت در مناطق آزاد شده این كشور تشریح كرد.

شمخانی كه برای دیدار و گفت وگو با مقامات سوریه به این كشور سفر كرده است، بعداز ظهر سه شنبه با « بشار اسد» رییس جمهوری سوریه از مقاومت كم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریسم تكفیری تجلیل كرد.

رییس جمهوری سوریه اظهارداشت : بهبود شرایط اقتصادی و تمركز بر مناطق آسیب دیده از جنگ در ردیف اولویت های اصلی دولت سوریه است.

بشار اسد و شمخانی در ادامه این دیدار روند حمایت برخی كشورهای خارجی از گروهك های تروریستی بویژه داعش را بررسی كردند.

آخرین تحولات سیاسی و امنیتی برای بی ثبات سازی كشور سوریه و راهكارهای پیشگیرانه نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این گزارش ایرنا، شمخانی در جلسه ناهار كاری با سرلشكر« علی مملوك » دبیر شورای امنیت سوریه نیز آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و سوریه را بررسی كرد.

وی در دومین ایستگاه سفر منطقه ای خود در راس هیاتی سیاسی امنیتی ظهر سه شنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران، دوشنبه شب وارد بیروت پایتخت لبنان شد و در مدت اقامت در این كشور با « تمام سلام» نخست وزیر،« نبیه بری» رییس مجلس و « سیدحسن نصرالله» دبیركل حزب الله دیدار و گفت وگو كرد.

شمخانی در این سفر در گفت وگو با خبرنگاران در بیروت از آمادگی ایران برای همكاری های دفاعی و كمك به تجهیز ارتش لبنان به سلاح های مورد نیاز خبر داد و گفت كه این كمك ها در سفر قریب الوقوع« سمیر مقبل» وزیر دفاع لبنان به تهران، ارائه می شود.

خاورم ** 1324