خطيب جمعه خرمشهر:استفاده از فرهنگ دفاع مقدس بهترين راهكار براي مقابله با تحريم ها است

آبادان - ايرنا - خطيب جمعه خرمشهر با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: استفاده از فرهنگ دفاع مقدس بهترين راهكار براي مقابله با تحريم ها و رسيدن به خودكفايي است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام 'سيدنبي موسوي' در آيين عبادي سياسي نماز جمعه خرمشهر در مسجد جامع اين شهر افزود: فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ عزت و شرافت و زندگي به دور از ذلت و خاري است.

وي اظهار كرد: متاسفانه بعد از 35 سال هنوز نتوانسته ايم فرهنگ دفاع مقدس را به خوبي در جامعه ترويج دهيم.

خطيب جمعه خرمشهر افزود: ايستادگي مردم ايران اسلامي با دستان خالي در دوران دفاع مقدس الگويي براي همه مردم جهان شده است.

وي با اشاره به نقش شهداي ايران اسلامي در پيروزي مردم غزه در جنگ 51 روزه گفت: اسراييل به رغم حمايت هاي فراوان قدرت هاي جهان نتوانست مقابل مردم غزه پيروز شود.

امام جمعه آبادان نيز با گراميداشت هفته دفاع مقدس و پنجم مهر سالروز شكست حصر آبادان گفت: اتحاد ملت و رهبري حضرت امام (ره) رمز پيروزي ما در جنگ تحميلي بود.

حجت الاسلام 'علي ابراهيمي پور' در آيين عبادي سياسي نماز جمعه آبادان در مصلي ثامن الائمه اين شهر افزود: دفاع مقدس دستاوردهاي زيادي براي كشور داشت.

وي سازماندهي نيروهاي مسلح بواسطه جنگ تحميلي را يادآور شد و اظهار كرد: 38 كشور جهان از شرق و غرب وارد جنگ با ايران شدند.

خطيب جمعه آبادان افزود: دشمن با تحميل جنگ به ايران به دنبال سقوط انقلاب اسلامي و جلوگيري از صدور آن به ديگر كشورها بود ولي تمام معادلات آنها به بركت اسلام، رهبري حضرت امام (ره) و حضور مردم در صحنه به هم خورد.

وي با اشاره به پنجم مهر سالروز شكست حصر آبادان گفت: حصر آبادان با لبيك مردم آبادان به نداي حضرت امام (ره) و دفاع جانانه آنها در پنجم مهرماه 1360 شكسته شد.

وي شكست حصر آبادان را نقطه عطفي در تاريخ ايران اسلامي و هشت سال دفاع مقدس خواند و افزود: مسوولان بايد براي رفع مشكلات و نارسايي هاي آبادان تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهيمي پور به مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات فقط بايد در خصوص برنامه هسته اي باشند.

وي با اشاره به اينكه مشكلات كشور با ارتباط با آمريكا حل نمي شوند، افزود: كشورهايي مانند افغانستان و عراق با آمريكا ارتباط دارند ولي همچنان مشكلات آنها پابرجاست.

امام جمعه آبادان به سالروز كشتار زايران بيت اله الحرام توسط رژيم آل سعود در سال 1366 اشاره كرد و افزود: كشتار زايران به دستور آمريكا و به دست رژيم آل سعود انجام شد.

7103/7279