۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81313259
T T
۰ نفر
نعمت زاده پیشنهاد داد: تشكیل ستاد هماهنگی توسعه صادرات به روسیه

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد: ستاد هماهنگی توسعه صادرات به روسیه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهادكشاورزی، امور خارجه، گمرك، بانك مركزی و تشكل های بخش خصوصی و به ریاست اتاق بازرگانی صنایع و معادن و كشاورزی ایران تشكیل شود.

به گزارش ایرنا از شبكه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در نشست بررسی راهكارهای توسعه صادرات به روسیه كه با حضور تعدادی از معاونان وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهادكشاورزی، امور خارجه، گمرك، بانك مركزی و همچنین نمایندگان تشكل های خصوصی برگزار شد، افزود: این ستاد هماهنگی باید به دنبال یك هم افزایی بیشتر فكری و ارائه راهكاری های اجرایی برای توسعه مناسبات اقتصادی به روسیه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرصت پیش آمده برای گسترش تعاملات اقتصادی با روسیه، گفت: در این راستا شناسایی شركت های خوشنام را برای توسعه محصولات صادراتی دنبال خواهیم كرد.

وی گفت: شناسایی شركت هایی كه با رعایت استانداردهای بین المللی در حال فعالیت هستند، می تواند در ثبات كسب بازارهای خارجی ما موثر باشد.

نعمت زاده سپس تصریح كرد: تنها داشتن كارت بازرگانی مجاز ملاك مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری و صادراتی نخواهد بود زیرا داشتن سابقه خوب و عمل به تعهدات در ارائه خدمات، موضوعی است كه می تواند ما را در جاودانه كردن و كسب بازارهای صادراتی دیگر كشورها كمك كند.

وی با تاكید بر استفاده حداكثری از فرصت پیش آمده برای توسعه صادرات به كشور روسیه، تصریح كرد: برای این منظور توجه به بازار روسیه از مهمترین مواردی است كه در حال حاضر صادركنندگان، تولیدكنندگان و همچنین تجار می تواند مورد نظر قرار دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه برای این منظور بهره مندی از وسایل حمل و نقل مورد نیاز نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: برای توسعه تعاملات تجاری و صادراتی باید به همه راه های گسترش از جمله وسائل حمل ونقل نظیر دریایی، زمینی و هوایی توجه كنیم كه این مهم یكی از اقدامات جدی ما خواهد بود.

نعمت زاده همچنین به دیگر مواردی كه می تواند به گسترش تعاملات تجاری و صادراتی دو كشور كمك كند، اشاره كرد و گفت: در این خصوص، ایجاد سردخانه و كانتینرهای یخچال دار از مواردی است كه پیگیری خواهیم كرد.

به گفته وی؛ روسیه بازار مناسبی برای صادرات محصولات كشاورزی و مواد غذایی و صنایع دیگر كشورمان به شمار می آید كه می توان با برنامه ریزی دقیق از این بازار جذاب صادراتی نهایت استفاده را برد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت همچنین به ارائه تسهیلات در بندر آستاراخان اشاره كرد و پیشنهاد داد این مهم از طریق سازمان بنادر و دریانوردی یا اتاق بازرگانی صنایع و معادن و كشاورزی ایران دنبال شود تا زمینه اجرای آن هرچه سریعتر تسهیل شود.

نعمت زاده، تلاش برای تغییر نرخ تعرفه ها، سرعت بخشی در ترخیص كالاها و تعیین مسیرهای مختلف زمینی برای صادرات انواع محصولات به كشور روسیه، تقویت و تسریع مناسبات و تعاملات بانكی با این كشور را از دیگر مواردی ذكر كرد كه معاونان این وزارتخانه باید به سرعت آن را پیگیری كنند.

وی حضور تولیدكنندگان و صادركنندگان داخلی را در نمایشگاه های مختلف كشور روسیه حائز اهمیت دانست چرا كه می تواند در ارائه توانمندیهای كشورمان و همچنین شناسایی بازارهای صادراتی روسیه موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه شناسایی خریداران روسی و توجه به نیازهای آنان را نباید از نظر دور داشت، تاكید كرد: دراین بین نقش تشكل های بخش خصوصی و اتحادیه های در معرفی تولیدات و قابلیت های خود بسیار پررنگ خواهد بود.

یادآور می شود، در این جلسه هریك از معاونان وزارتخانه های صنعت معدن وتجارت، جهادكشاورزی و امور خارجه و دیگر مسئولان حاضر و نمایندگان بخش خصوصی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود به منظور بررسی هرچه دقیق تر و ارائه راهكارها برای گسترش روابط اقتصادی و صادراتی ایران و روسیه پرداختند.

اقتصام(1) 1574**1558
۰ نفر