۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81303250
T T
۰ نفر

پاپي زاده: دزفول از شاخص هاي توسعه عقب مانده است

۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶
کد خبر: 81303250
پاپي زاده:
دزفول از شاخص هاي توسعه عقب مانده است

دزفول - ايرنا - نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه 50 درصد مساحت شهرستان دزفول در محروميت مطلق بسر مي برد گفت:دزفول در بسياري از شاخص ها از توسعه عقب مانده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا ' عباس پاپي زاده ' در جمع نمازگزاران مسجد بلال دزفول افزود: به رغم معرفي دزفول به عنوان شهري برخوردار از امكانات و زيرساخت هاي لازم،اين شهرستان در بسياري از شاخص ها در محروميت بسر مي برد.

وي افزود:70 درصد مساحت شهرستان دزفول را بخش هاي محروم سردشت و شهيون شامل مي شود كه اين مناطق از زير ساخت هايي چون آب ، برق و جاده استاندارد محروم مي باشند.

پاپي زاده افزود:طبق آمار استعلام شده از ادارات كل استان خوزستان و بررسي كارشناسي ، شهرستان دزفول در هيچ شاخصي رتبه خوبي ندارد.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دزفول در بخش جاده از جمله شهرستانهاي رتبه آخر استان خوزستان بوده ضمن اينكه در 15 سال گذشته حتي يك كيلومتر جاده استاندارد در اين شهرستان احداث نشده است.

پاپي زاده در عين حال از تصويب احداث بزرگراه دزفول به طول 35 كيلومتر در مسير چهار راه آوج به سمت شهرهاي دز آب ، امام تا پل ميانرود خبر داد و گفت: در نخستين گام 600 ميليارد ريال براي اجراي اين طرح اختصاص يافت كه با بهره برداري از آن مسير دزفول تا اهواز 20 كيلومتر كاهش مي يابد.

وي وضعيت دزفول در شاخص هاي درماني را نيز نامطلوب دانست و خاطر نشان كرد: از چهار بيمارستان دزفول سه بيمارستان يا تعطيل شده و يا در وضعيت نامناسبي است و نمي تواند به درستي و با ظرفيت كامل خدمات رساني كند.

عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:متاسفانه عده اي تابلويي پر زرق و برق و زيبا از دزفول ترسيم كرده و اين شهرستان را شهري برخوردار معرفي كرده اند در صورتيكه اينگونه نيست.

وي وضعيت زير ساخت هاي ورزشي در دزفول را نيز نامناسب دانست و گفت: 12 سال از تخريب مجموعه ورزشي شهيد مجديان دزفول مي گذرد و به شكل مخروبه رها شده كه با تلاش صورت گرفته اين طرح در قالب يك پروژه ملي تعريف شده و از اعتبارات ملي بهره مند شد.

پاپي زاده وضعيت شهرستان دزفول از نظر فضاي سرپوشيده ورزشي را نيز مطلوب ندانست و گفت: دزفول از نظر سرانه فضاي ورزشي داراي رتبه هفدهم استان خوزستان مي باشد كه شايسته اين شهرستان نيست.

وي در عين حال از احداث دهكده المپيك در شهرستان دزفول خبر داد و افزود: پيگيري براي تامين زمين در حاشيه رودخانه دز براي واگذاري به سرمايه گذار به منظور احداث اين دهكده در حال انجام است.

نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تشريح تلاش صورت گرفته براي اتصال اين شهرستان به شبكه ريلي كشور گفت:براي اتصال دزفول به شبكه ريلي كشور 25 كيلومتر خط آهن بايد احداث شود كه مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با مطالعات اين طرح موافقت كرد.

وي اخذ مجوز دومين شعبه سازمان تامين اجتماعي و پايانه صادراتي دزفول همچنين نمايشگاه بين المللي ، پيگيري احداث بيمارستان تامين اجتماعي و راه اندازي بزرگترين صنعت شمال خوزستان در زمينه فولاد با ظرفيت 2 ميليون تن را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستاي ارتقاي شاخص هاي توسعه در شهرستان دزفول عنوان كرد.

نماينده مردم دزفول در مجلس شوراي اسلامي در اين نشست به سووالات مردم در خصوص تعرفه بالاي برق ، مذاكرات هسته اي و مشكلات شهري پاسخ داد.

648