۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۲۳
کد خبر: 81300838
T T
۰ نفر
فرمانده پدافند هوايي جنوب غرب: به دنبال بومي سازي تجهيزات هستيم

اهواز - ايرنا - فرمانده پدافند هوايي منطقه جنوب غرب كشور گفت: به دنبال بومي سازي تجهيزات هستيم تا از نيروهاي مسلح پشتيباني كرده و نيازمند بيگانگان نباشيم.

به گزارش ايرنا سرهنگ 'محمود احمدي' در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه اهواز افزود: پدافند هوايي براساس تهديدهاي پيراموني تجهيزات را به كار مي گيرد و هر روز طرح جديدي را به مرحله نمايش مي گذارد.

وي اضافه كرد: اين از افتخارات پدافند هوايي است كه زمينه ساخت و بومي كردن تجهيزات را فراهم كرده است.

سرهنگ احمدي گفت: آموزش نيروها كه از اركان اصلي حفظ آرامش در زمان صلح است در پدافند هوايي انجام و تامين نيروي انساني متبحر پدافند هم از طريق دانشگاه خاتم الانبيا(ص) انجام مي شود.

وي اظهار كرد: پدافند هوايي در تمام شرايط بد آب و هوايي گوش به فرمان رهبري و در زير سايه ولايت فقيه از كيان و فضاي كشور حفظ و صيانت مي كند.

فرمانده پدافند هوايي منطقه جنوب غرب كشور ادامه داد: پدافند هوايي جنوب غرب پشتيباني نيروهاي رزمنده را در جنگ به عهده داشته و بيشتر عمليات ها از اين منطقه حمايت مي شد و جان بر كفان پدافند هوايي عمليات بي نظير را در تاريخ ثبت و ضبط كردند و بيش از 700 هواپيما در زمان جنگ از دشمن ساقط شد.

سرهنگ احمدي گفت: در يك عمليات 90فروند هواپيماهاي دشمن توسط پدافند سرنگون شد كه در تاريخ جنگ ها بي نظير است.

وي افزود: بعد از جنگ تحميلي و در دوران سازندگي هم كه نياز به برقراري امنيت پايدار بود و با پيشرفت كشور در زمينه هسته اي پدافند در مناطق هسته اي و اساسي مستقر شد.

سرهنگ احمدي اظهار كرد: با افزايش تهديدات تدابير مقام عظماي ولايت بر اين قرار گرفت كه قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا در يك ساختار جديد و منسجم شكل گرفته و از نيروي هوايي جدا شود كه بعد از تشكيل و با همكاري تمام نيروهاي مسلح توانسته همكاري لازم را داشته و از پتانسيل انها استفاده كند.

وي اضافه كرد: منطقه پدافند هوايي جنوب غرب يكي از مناطق حساس كشور و بزرگترين پدافند هوايي خاورميانه است و وظيفه پدافند هوايي كشف، شناسايي، رهگيري و انهدام هر نوع تهديد هوايي دشمن است.

سرهنگ احمدي گفت: هم اينك پدافند هوايي جنوب غرب توانسته پوشش راداري فضاي منطقه را تامين كرده و براي تقويت سايت هاي موشكي تلاش مي كند.

در خصوص حوزه استحفاظي پدافند هوايي جنوب غرب خوزستان و بخشي از كهگلويه و بوير احمد را پوشش مي دهد.

645/551