۲۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81273347
T T
۰ نفر
رييس سازمان توسعه تجارت: استمرار حضور كالاهاي كره‌اي منوط به سرمايه‌گذاري است

تهران - ايرنا - رييس سازمان توسعه تجارت درديداربامديرعامل منطقه خاورميانه و آفريقاي شركت' ال.جي ' با تاكيد بر بومي ‌سازي تكنولوژي‌هاي خارجي در ايران، استمرار حضور كالاهاي كره‌اي را منوط به سرمايه‌گذاري اين شركت‌ها در ايران دانست.

به گزارش ايرناازسازمان توسعه تجارت، ولي‌اله افخمي‌رادبه فرصت‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در ايران اشاره كردو گفت: بخش عمده بازار لوازم خانگي ايران در اختيار شركت‌هاي كره‌اي است اما استمرار اين روند به بومي‌سازي تكنولوژي و سرمايه‌گذاري شركت‌هاي كره‌اي در ايران بستگي دارد.

وي بااشاره به برخي فعاليت‌هاي شركت‌هاي كره‌اي در ايران گفت: فعاليت‌ كارخانه‌هاي كره‌اي تا به حال مربوط به مونتاژ كالا و فرآيندهاي انتهاي خط توليد بوده، امااكنون تاكيددولت برانتقال كامل تكنولوژي وانجام تمام فرايندهاي توليدي دركشور است.

رييس سازمان توسعه تجارت بابيان اينكه سياستهاي دولت يازدهم زمينه هاي سرمايه ‌گذاري شركت‌هاي خارجي را در كشور تسهيل كرده است، گفت: در مناطق آزادوويژه اقتصادي اين زمينه بيش از پيش فراهم است و شركت ال.جي و ساير شركت‌هاي كره‌اي مي‌توانند از اين فرصت به نحو مطلوب استفاده كنند و به صورت انحصاري و يا با همكاري شركت‌هاي ايراني سرمايه‌گذاري كنند.

وي با تاكيد براينكه فرصت سرمايه‌گذاري در ايران هميشه سهل و آسان نيست، بيان كرد:اگرشركت‌هاي خارجي به خواست ماتوجه نكنند،شرايط سرمايه‌ گذاري در ايران را تغيير مي‌دهيم.

افخمي‌راد، اتخاذ تدابير منطقي را راهكاري براي جلوگيري از ورود كالاي قاچاق دانست وگفت: در راستاي همين تصميم و با حذف ممنوعيت ورود لوازم خانگي در سال گذشته، ميزان ورود كالاي قاچاق به صورت محسوسي كاهش يافت.

وي بر حضور بيش از 40 هيات تجاري از كشورهاي مختلف براي گسترش تجارت با ايران تاكيد و تصريح كرد:جذابيت سرمايه‌ گذاري در ايران فقط به خاطر جمعيت 78 ميليوني نيست بلكه به خاطر جمعيت 400 ميليوني كشورهاي همسايه است چراكه ايران پايگاه صادراتي به اين كشوره است.

رييس سازمان توسعه تجارت در پايان افزود: اميدواريم در فضاي تجاري جديد علاوه بر حضور گسترده‌تر شركت ال.جي، شاهد همكاري در بخش تحقيق و توسعه باشيم.

كوين چا مديرعامل منطقه خاورميانه و آفريقاي شركت ال.جي نيز در اين ديدار از تمايل كره‌ جنوبي براي سرمايه‌گذاري در ايران خبر داد و گفت:براي گسترش تجارت به برگزاري جلسات تخصصي وآشنايي با شرايط سرمايه‌گذاري نياز است.

وي به همكاري دوكشوربراي سرمايه‌ گذاري وتاسيس كارخانه اشاره كردو افزود:شركت ال.جي به زودي برنامه خودبراي حضور در ايران را آماده و ارائه مي‌كند.

اقتصام(1)1108**1590