۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۲۴
کد خبر: 81271641
T T
۰ نفر
سازمان توسعه تجارت در 10 كشور جهان نمایندگی دایر می كند

مشهد - ایرنا - مدیركل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تا پایان امسال 10 شعبه نمایندگی این سازمان در كشورهای مختلف جهان راه اندازی می شود.

'رضا عباسقلی' روز چهارشنبه در جمع رایزنان بازرگانی، صنعتی و معدنی ایران در 22 كشور دنیا و تجار و بازرگانان خراسان رضوی در مشهد افزود: دفاتر نمایندگی سازمان توسعه تجارت ایران تاكنون در 11 كشور فعال شده و بر اساس برنامه ریزی جاری این تعداد به 21 مورد می رسد.

وی گفت: در كنار این دفاتر، حضور رایزنان اقتصادی در سفارتخانه ها از جمله ضرورتهایی است كه به جد كار در این زمینه را آغاز كرده ایم.

او افزود: بخش عمده كار این رایزنان فعالیت برای بخش خصوصی است لذا انعكاس مطلوب عملكرد رایزنان هم در حوزه های كاری شان با سنجش میزان رضایت بخش خصوصی قابل ارزیابی می باشد.

وی ادامه داد: اگر این رایزنان ارتباط شان را قبل از اعزام با بخش خصوصی منسجم كرده و در جهت توانمندسازی خود در قالب اشراف به اطلاعات و وضعیت مناطق مختلف كشور، نیازها و ضرورتهای بخش عمل نمایند عملا جایگاه آنان در سفارتخانه ها تقویت می شود.

مدیركل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: نشستهایی با فعالان و تشكلهای اقتصادی، صنعتی و معدنی بخش خصوصی هم گامی است در این جهت كه تخصصی عمل نماییم.

عباسقلی افزود: در استانهای مختلف به دنبال آن هستیم تا هر استانی كه در حوزه صادرات كشور نقش محوری دارد به عنوان استان معین تعیین شده و بدان اولویت دهیم.

وی در مورد خراسان رضوی هم با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای بالای این منطقه در حوزه تجارت و صادرات اظهارداشت: در این منطقه در تلاش هستیم در كشوری چون افغانستان علاوه بر كابل كه رایزن اقتصادی داریم در سه شهر دیگر آن كشور هم رایزن داشته باشیم تا زمینه ارتباط بهتر فعالان بخش با آنان فراهم شود.

او تعیین رابطهای مختلف برای برقراری ارتباط بین رایزنان و فعالان اقتصادی را از جمله برنامه های این مجموعه ذكر كرد و گفت : سازمان توسعه تجارت در پی آن است كه صادرات بهبود یابد و در این میان رایزن ما در برقراری ارتباط با شركتهای خصوصی هیچ محدودیتی ندارد.

مدیركل دفتر امور نمایندگیهای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 20 تا 25 درصد كار یك رایزن اقتصادی، دولتی و 75 درصد آن مربوط و در رابطه با بخش خصوصی است.

همچنین در این نشست جمعی از فعالان و مسوولان اقتصادی خراسان رضوی موضوعاتی را پیرامون مسائل و محدودیتهای موجود در استان و تجارت خارجی مطرح كردند.

2713/660 /1596
۰ نفر