۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶
کد خبر: 81243117
T T
۰ نفر
شیوع سوءتغذیه، ایدز و بیماری های عفونی بین كودكان كار نگران كننده است

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: شیوع سوء تغذیه، ایدز و بیماری های عفونی بین كودكان كار بسیار نگران كننده است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دكتر «سیدحسن هاشمی» افزود: كودكان كار متاسفانه با آسیب های زیادی مواجه هستند، شیوع سوءتغذیه در بین آنها بالا و شیوع ایدز و بیماری های عفونی نیز در بین آنان نگران كننده است.

وی خاطرنشان كرد: باید ابتدا، این كودكان را شناسایی كرده و بعد بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه كنیم.



** شیوع 45 برابری ایدز در بین كودكان كار

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه شیوع ایدز در بین كودكان كار معتاد 45 برابر كل جامعه است، افزود: وزارت بهداشت آماده همه نوع كمك به این كودكان است، اما از خیرین نیز انتظار همكاری داریم.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه آمار تعداد كل كودكان كار را در اختیار نداریم، اما بر اساس برآوردی كه در یك تحقیق داشته ایم، میزان شیوع ابتلا به ویروس ایدز در بین كودكان كار معتاد 45 برابر كل جامعه است كه آمار بسیار بالا و نگران كننده ای است.

وی گفت: با توجه به شیوع بالای اعتیاد در بین كودكان كار، از مسوولان وزارت كشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم برای ساماندهی این مساله انتظار همكاری داریم.

وزیر بهداشت افزود: دانشجویان و افراد خیر می توانند با همكاری وزارت بهداشت و ارگان های دیگر در این كار خیر سهم باشند و برای رفع این معضل اجتماعی، امكانات كشور را تجمیع كنند.

هاشمی ادامه داد: مساله كودكان كار را ما دو دهه پیش در كشور نداشتیم و این مساله زاییده تصمیمات نادرست سال های اخیر است و همه متولیان و دستگاه های دولتی برای رفع این مساله در كشور وظیفه دارند و امیدواریم كمك كنند.



** فقر شدید آهن و مكمل های غذایی در كودكان كار

بر اساس این گزارش، مسوول خانه درمانی كودكان كار با اشاره به اینكه كودكان كار به شدت با كمبود فقر آهن و مكمل‌های غذایی مواجهند، گفت: كمبود فقر آهن و مكمل‌های غذایی از مشكلات اساسی در كودكان كار است.

وی كه خواست نامش فاش نشود، افزود: دو هزار كودك تحت پوشش این خیریه قرار دارند، 40 درصد این افراد تبعه‌ افغانستان و 60 درصد ایرانی هستند كه اغلب این كودكان ایرانی فاقد شناسنامه هستند.

مسوول خانه درمان كودكان كار جمعیت امام علی(ع) با بیان اینكه اعتیاد در این كودكان یك معضل بزرگ است، گفت: به نظر می‌رسد معتادان در حال سرمایه‌گذاری بر روی اعتیاد كودكان هستند زیرا بصورت زیادی كودكان كار به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌كنند.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071
۰ نفر