۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲
کد خبر: 81230371
T T
۰ نفر
تیم مذاكره كننده هسته ای از حق مسلم خود كوتاه نخواهد آمد

تهران - ایرنا- عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شك تیم مذاكره كننده هسته ای هرگز از حق مسلمی كه بر اساس ماده 4 (ان - پی - تی) از سوی 130 كشور جهان به رسمیت شناخته شده است؛ كوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ 'ابراهیم كارخانه' در نطق میان دستور روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم عضویت رژیم صهیونیستی در معاهده (ان -پی - تی) نیز افزود: این عدم عضویت نباید مانع دستیابی مشروع ایران اسلامی به انرژی صلح آمیز هسته ای شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیروزی در جنگ تحمیلی اقتصادی جز با مدیریت جهادی ممكن نخواهد شد، افزود: این مهم، مدیریت مدبرانه باكری ها، خرازی ها و چمران ها را نه در میدان جنگ نظامی بلكه در میدان جنگ اقتصادی علیه دشمن می طلبد.

وی از مدیریت جهادی به عنوان قله ای یاد كرد كه تنها نیروهای مقتدر و مدبر كه راههای صعود به قله را بخوبی می شناسند توان عبور از گردنه های سخت آن را دارند.

كارخانه گفت: متاسفانه مدیریت معمولی و احیانا خواب آلود، قله مدیریتی كشور را در حد بلندای یك تپه تنزل داده است.

عضو كمیسیون انرژی مجلس در ادامه گفت: مدیری كه فاقد علم ، خلاقیت و نوآوری است، چنین مدیریتی ایستا، متوقف و در تقابل با مدیریت جهادی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی لازمه پیشبرد اقتصاد مقاومتی را بروز خلاقیت ها، نوآوری ها و پویایی در بدنه نظام مدیریتی كشور دانست.

وی اعتدال در مدیریت را به مثابه بال های همگون از همه جناح ها و سلایق سیاسی در درون نظام برشمرد و گفت: هیچ جناح و سلیقه ای جز بر پایه وفاداری به نظام و كارآمدی نباید بر كار دیگری توقف داشته باشد.

كارخانه تصریح كرد: حضور مسلط و افراطی یك جناح در هرم مدیریتی كشور و كنار زدن جریان های مومن كه در خطرها سینه سپر می كنند در تقابل كامل با شعار كلیدی اعتدال است كه از سوی رییس جمهوری به عنوان محور سیاست گذاری ها تعیین گردیده است.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: برای ملت ایران پذیرفته نیست كه شعار رییس جمهوری اعتدال باشد اما در دستگاههای اجرایی خلاف آن عمل شود. بدون شك این تناقض در افكار عمومی جامعه، شعار اعتدال را با چالش جدی مواجه خواهد كرد.

وی تصریح كرد: ضروری است دولت محترم با تغییر رویكرد اساسی، هرم مدیریتی كشور را اصلاح و موجبات بهره گیری همه نیروهای انقلاب را جهت تحقق شعار اعتدال فراهم كند.

وی با بیان اینكه مردم در برابر گرانی، بیكاری و تورم دلنگرانند تصریح كرد: رفع نگرانی ها در گرو اقدام عملی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

كارخانه، از بیكاری به عنوان آفتی خطرناك كه به سوی قله هرم فارغ التحصیلان جامعه در حال حركت است نام برد واظهار كرد: بدون تردید برای تغییر درساختار تحول، برنامه ریزی ها، اتخاذ راهبردهای نوین مدیریتی و تشكیل ستاد هماهنگی ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، نیازمند اقدام جدی و اجتناب ناپذیر دولت هستیم.

نماینده مردم همدان همچنین افزود: دولت باید اقدامات یاد شده را همگام با موضوع تورم و گرانی به عنوان چالشی اساسی، جهت دل آرامی مردم در راس برنامه های خود قرار دهد.

وی، مجلس شورای اسلامی را قوه مفكره نظام اسلامی برشمرد و با بیان تعابیری از امام عزیز الشان انقلاب گفت: مجلس عصاره فضایل ملت است . بر این باور، نمایندگان مجلس قله توانمندی ها و فضیلت های ملت به شمار می روند كه بلندی آن را مردم تعیین می كنند.

كارخانه گفت: باید در رقابت ارزشی، قله های انتخاب مردم به حدی مرتفع باشد كه انسان های فرصت طلب نتوانند با هماهنگی صاحبان ثروت وقدرت وبا بهره گیری از فریب و نیرنگ و قول و قرار و پهن كردن سفرهای انتخاباتی به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

عضو كمیسیون انرژی مجلس تاكید كرد: پس از گذشت 30 سال از تشكیل مجلس شورای اسلامی؛ ایجاد تحول اساسی در ساختار نظام تشكیلاتی مجلس در راستای بهره گیری بیشتر از توانمندی های نمایندگان برای رفع سریعتر مشكلات كشور امری ضروری است.



**برای داوطلبان نمایندگی مجلس آزمون برگزار شود

وی ادامه داد: همچنین چاره اندیشی برای برگزاری آزمونی جامع به منظور سنجش توانمندی پایه داوطلبان مجلس شورای اسلامی پیش از ثبت نام با برگزاری آزمونی متناسب با مجلس خبرگان ورسالت نمایندگی آنان می تواند بر توانمندی و كارآمدی مجلس شورای اسلامی بیافزاید.

در پایان، عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست تا تمهیداتی در تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به همدان از سد تالبار، تكمیل فاز یك سیستم خنك‌كننده نیروگاه شهید مفتح از سرد به خشك و عملیات انتقال خط لوله پساب همدان به نیروگاه و منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد و آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی اقدام كند.

كارخانه‌ای همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به اتمام بموقع راه‌آهن تهران- همدان اقدام كند.

وی از وزیر نفت هم درخواست كرد تا مشكل پتروشیمی هگمتانه را رفع و احداث پتروشیمی ابن‌سینا را تسریع كند.

سیام/ 9136 **1449
۰ نفر