۱۳ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81188414
T T
۰ نفر
رایزنی وزیران خارجه ایران و لوگزامبورگ درباره مذاكرات هسته ای

تهران-ایرنا- وزیران امور خارجه ایران و لوگزارمبورگ درباره مذاكرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش ایرنا از اداره دیپلماسی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» امروز (سه شنبه) با «جین اسلبورن» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه لوكزامبورگ كه برای دیدار از كشورمان در تهران به سر می برد، دیدار و گفت و گو كرد.

موضوعات مهم روابط دوجانبه، روند گفت و گوهای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و مسایل منطقه از جمله موضوعات مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لوكزامبورگ در این دیدار بود.

ظریف با مروری بر حوزه های مختلف روابط دو كشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، مالی و فرهنگی ، ظرفیت موجود برای ارتقای همكاری ها را مثبت ارزیابی و با توجه به فضای موجود در روابط فیمابین خصوصا در دوره جدید، بر ضرورت بكارگیری ظرفیت های بالقوه برای گسترش و توسعه مناسبات تاكید كرد.

وزیر امور خارجه مبادله هیات های سیاسی و پارلمانی را یكی از زمینه های مناسب برای ارتقا روابط و همكاری ها دانست كه می تواند در جهت فعال شدن بیشتر روابط دو كشور مورد بررسی قرار گیرد.

جین اسلبورن وزیر امور خارجه لوكزامبورگ نیز در این دیدار با تاكید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه ای و با اهمیت خواندن روابط فیمابین، ضرورت بهره گیری از ظرفیت موجود در دو كشور برای ارتقای همكاری ها را مورد توجه قرار داد.

سیام**9121**1572
۰ نفر