۱۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 81107382
T T
۰ نفر
مردم ایران اجازه تشكیل جاسوس خانه دیگری را در كشورشان نمی دهند

تهران -ایرنا- امام جمعه موقت تهران با اشاره به درخواست مطرح شده مبنی بر تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: آن ها باید از تعطیلی جاسوس خانه آمریكا پند بگیرند چرا كه این مردم اجازه نمی دهند جاسوس خانه دیگری در ایران به وجود بیاید.

آیت الله محمدعلی موحدی كرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود: مساله ی بسیار شگفت انگیزی كه در این زمان اتفاق افتاده است قطعنامه هیات پارلمانی اروپاست كه در كمیته روابط خارجی تصویب شد.

وی ادامه داد: ابتدا باید به خود اروپایی ها تسلیت بگوییم كه معلوم می شود شما كاملا نوكر آمریكا و سرسپرده هستید؛ گویا خودتان استقلالی ندارید و هر چه اربابتان بگوید شما عمل خواهید كرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: خیلی شرم آور است یعنی بی حیایی و بی شرمی را به حداعلا رساندند، چه توقعات و اتهامات عجیبی مطرح می كنند و می گویند در ایران حقوق بشر مراعات نمی شود؛ به چه دلیل مراعات نمی شود؟ چون در ایران اگر كسی قاتل بود باید كشته شود و شما این را خلاف حقوق بشر می دانید یعنی بگذاریم انسان ها هرچه می خواهند بكشند و كسی آن ها را مجازات نكند.

آیت الله موحدی كرمانی اظهارداشت: قرآن می گوید اگر می خواهید یك جامعه زنده داشته باشید باید قصاص در آنجا حاكم باشد.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری آمدند و گفتند با استانداردهای بین المللی سازگاری ندارد، ممكن است بیان كنید این استانداردها چیست كه ایران تخلف كرده است؟ زورگویی كمتر كنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توقع دارند و دستور می دهند فتنه گران به خصوص سران فتنه باید آزاد شوند، این ها دیگر آبرویی برای سران فتنه باقی نگذاشتند البته آبرو نداشتند.

آیت الله موحدی كرمانی خاطرنشان كرد: همچنین آن ها با كمال پررویی دستور می دهند احمد شهید كه عنصری ضد ایرانی و بلندگوی استكبار است، باید اجازه دهید وارد ایران شود و فتنه كند؛ ایران اگر بنا باشد مجری این فرامین باشد باید به او تبریك گفت.

وی افزود: آن ها می گویند باید سفرهای پارلمانی به ایران حتما باید همراه با اجازه ملاقات با فتنه گران و ضد انقلاب ها باشد و این چه توقعات زشتی است، یعنی رسما می گویند ما می خواهیم فتنه و فساد كنیم و می خواهیم با حكومت بجنگیم.

آیت الله موحدی كرمانی اظهارداشت: البته دولت و مجلس به این یاوه سرایی ها پاسخ داده اند اما توقع این است موضع بیشتری بگیرند.

وی با بیان این كه می خواهم به اروپایی ها بگویم كه موضع دولت و مجلس ما را دیدید و می خواهم موضع مردم را به شما نشان دهم ، از نمازگزاران سوال كرد: آقایان این بدبخت ها انتظار دارند كه ما اجازه دهیم همجنس بازی در ایران رایج شود، نظرتان را بیان كنید؟ نمازگزاران با فریاد مرگ بر آمریكا پاسخ دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این ملت و مردم هزاران شهید دادند تا استقلال را بدست آوردند و استقلال در متن قانون اساسی آمده است اما این ها با كمال پرویی می خواهند در همه امور كشور ما دخالت كنند.

آیت الله موحدی كرمانی تصریح كرد: ما دین داریم و برای دین حرمت قایل هستیم، شما كاری به دین ندارید و دنبال هوسرانی هستید اما ما متدین هستیم و دین داریم و به شما اجازه نمی دهیم این دخالت های زشت را در كشور ما كنید و این حرف های یاوه را بزنید البته دلمان می خواهد هیات ایرانی و دولت محترم این موضع مردم را به اتحادیه اروپا منعكس كند.

وی ادامه داد: باید بدانیم و دولت هم بداند كه تكبر در بعضی از مواقع عبادت است؛ تكبر در مقابل متكبر و زورگو عبادت است. مردم ما، مردمی هستند كه روی مواضع خود محكم ایستاده اند و برای این مواضع جان و شهید داده اند.

امام جمعه موقت تهران گفت: اوباما و خانم شرمن خیلی سخن از این می زنند كه ما به ایران اعتماد نداریم، عجیب است، اگر شما به ایران اعتماد ندارید ملت،دولت و نظام ایران هزاران مرتبه به شما بی اعتماد است.

آیت الله موحدی كرمانی افزود: این توافق نامه به طوری كه دیدیم پخش شده و در دست افراد قرار گرفته است اما من یك جمله در این توافق نامه دیدم كه شایسته است وزارت خارجه و هیات ایرانی روی این جمله دقت كنند.

وی اظهارداشت: این جمله انگلیسی است كه ترجمه آن یعنی 'تا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیز توافق نمی شود'.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آن ها با این زیاده خواهی ها یكبار حقوق بشر، یكبار موشك های بالستیك و یكبار حمایت از حزب الله را مطرح می كنند و هر روز یك بهانه می آورند. یك روز هم ممكن است آنچه اتحادیه اروپا می گوید را در توافق نامه بگنجانند كه ایران باید به هم جنس بازی اجازه دهد.

وی ادامه داد: آن ها این موضوع را در توافق نامه آورده اند كه 'تا در مورد همه چیز توافق نشود در خصوص هیچ چیز توافق نمی شود'، یا من نمی فهمم من را هدایت كنید یا آنكه ...

آیت الله موحدی كرمانی افزود: آن ها می گویند كه همه چیز حتی رفع تحریم ها نیز قابل برگشت است كه شما هم باید بگویید ما هرچه می گوییم قابل برگشت است.

وی همچنین در ادامه از اقدام راهیان نور تجلیل و تشكر كرد و اظهارداشت: این اقدام بسیار برنامه ارزنده ای است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مطرح شدن لایحه امر به معروف و نهی از منكر در كمیسیون های مجلس شورای اسلامی، گفت: از این اقدام بسیار خوشحال شدیم و نمایندگان سعی كنند این لایحه كامل و جامع و در صحن مجلس تصویب شود تا این فریضه مهم به خوبی اجرا گردد.

آیت الله موحدی كرمانی در ادامه با اشاره به سفرهای نوروزی اظهارداشت: سفر خوب است و اسلام هم این استفاده های مباح را مجاز دانسته است اما گاه گاهی انسان می بیند سلسله مشكلاتی در این سفرها است.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید طوری برنامه ریزی كنند تا از تعطیلات نوروزی بهتر استفاده شود كه مشكل ترافیكی و برخورد با باران و برف كمتر پیش بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: تروریست ها در سوریه شكست می خوردند و حكومت سوریه با این ها برخورد جدی و قاطع دارد و مطلع شدیم كه 450 نفر از این تروریست ها تسلیم شدند.

آیت الله موحدی كرمانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1393 از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: قوای سه گانه باید با قاطعیت این موضوع را عملی و به نتیجه برسانند.



**جهاد فرهنگی اساس جهاد حضرت زهرا(س)

آیت الله محمدعلی موحدی كرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: اساس جهاد حضرت زهرا (س) جهاد فرهنگی، بیدار و آگاه كردن مردم از جهالت بود.

وی با بیان این كه اولین گام آن حضرت در جهاد فرهنگی، آمدن ایشان به مسجد و اقامه خطبه آتشین بود، ادامه داد: ایشان در بخشی از خطبه خود اینگونه فرمودند كه یادتان باشد چقدر بیچاره بودید، امنیت جانی نداشتید و شما را به عنوان برده می فروختند و آن بدبختی ها به بركت رسالت پدرم رسول الله (ص) تمام شد.

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد: آن حضرت همچنین فرمودند كه خداوند اطاعت ما را موجب نظام دین قرار داده است و تمسك به ما به عنوان پیشوا می تواند جلوی هر خطری را بگیرد.

آیت الله موحدی كرمانی با بیان اینكه وصیت حضرت زهرا (س) به هنگام شهادت در حقیقت سند جاودانه حقانیت ولایت حضرت علی (ع) است، بیان داشت: آن حضرت به همسر بزرگوار خویش فرمودند بدنم را شب غسل بده، مراسم تشییع را شبانه انجام بده و نماز را در دل شب بر من بگذار و هیچ كس را مطلع نكن و محل دفن مرا پنهان كن.

وی یادآورشد: به واقع محققان ما باید پژوهش كنند كه چرا دختر پیغمبر (ص) باید چنین درخواستی از حضرت علی (ع) داشته باشد و چرا باید قبر ایشان مخفی بماند.

امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: حضرت زهرا (س) پیغمبر نبود اما روح و جان پیامبر اكرم (ص) بود، وحی بر ایشان نازل نمی شد اما محدثه بود، آن حضرت امام نبود اما هم كفو امام و حجت ائمه اطهار علیهم السلام بود.

آیت الله موحدی كرمانی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در شرایط بسیار سختی بعد از پدر بزرگوارش قرار گرفت، در شرایطی كه امامت و ولایت در معرض خطر بود و آن حضرت نمی توانست در برابر چنین مساله مهمی بی تفاوت باشد از این رو با جهاد خود، وظیفه مردم را به آنها گوشزد كرد.

سیام(3)9254**1883**1561
۰ نفر