۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۲۲
کد خبر: 81076295
T T
۰ نفر
امام جمعه موقت كرمان: بیانات رهبر معظم انقلاب راهبرد نظام است

كرمان - ایرنا - امام جمعه موقت كرمان، گفت: تمامی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقاطع و موضوعات مختلف قابل توجه و برای نظام اسلامی راهبردی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'محمد قاسمی زاده' در خطبه های نماز جمعه كرمان، افزود: با توجه به رهنمودهای معظم له می توان خط و مشی را مشخص و ترسیم كنیم.

وی به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره و اظهار كرد: مردم و مسوولان ما خوب هستند و نظام ما نظامی مردمی است.

وی با اشاره به تاكید رهبر انقلاب اسلامی بر مرزبندی صحیح و صریح با مسائل مختلف گفت: دشمن باید بفهمد و نباید فكر كند ما غافلیم و نباید به حوزه ممنوعه اش وارد شود و پایش را از حدش دراز تر كند.

امام جمعه موقت كرمان، فرهنگ جامعه را موضوعی مهم خواند و گفت: امروز وقتی برخی مسایل فرهنگی را می بینیم احساس می كنیم كه جامعه در مسیری قرار می گیرد كه اگر اصلاحاتی انجام نشود ممكن است تبعات فراوانی داشته باشد.

وی اضافه كرد: مردم باید به صحنه های فرهنگی ورود كنند و برخی از مسایلی را كه با فرهنگ ما مطابقت ندارد بزدایند و طرد كنند.

حجت الاسلام قاسمی زاده، با بیان اینكه فساد، منكرات و رذایل اخلاقی در جوامع غربی بیداد می كند، گفت: باید مراقب جوانانمان باشیم.

وی به حوادث كشور اوكراین اشاره كرد و گفت: سرانجام نظام قانونی این كشور سرنگون شد و در این رابطه آمریكا گفته است بیش از پنج میلیارد دلار برای سرنگونی نظام اوكراین هزینه كردیم.

حجت الاسلام قاسمی زاده، اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اتحاد مردم را مورد تاكید قرار داد و بر حفظ آن تاكید كرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن نیكوكاری، صدقه را نتیجه نگاه صادقانه، واقع بینانه و نوگرایانه انسان به وظایف شرعی و اخلاقی عنوان كرد و به نقل پیامبر مكرم اسلام (ص)، گفت: 'صدقه قبل از آنكه به دست انسان مستحق و نیازمند برسد به دست خداوند تبارك و تعالی می رسد.'

وی از احداث مراكز علمی و كمك به علم آموزی انسان ها به عنوان بهترین و با ارزش ترین صدقات یاد كرد و افزود: مرحوم افضلی پور با احداث دانشگاه در كرمان صدقه جاریه ای را از خود به یادگار گذاشت كه در آن افراد زیادی به كسب علم و دانش مشغول شده اند.

وی همچنین با تبریك سالروز ولادت حضرت زینب كبری (س) و روز پرستاران و بهورزان، پرستاران و كادر درمانی بیمارستان ها را افرادی زحمت كش و دلسوز معرفی كرد و گفت: برخی اوقات این زحمات مورد غفلت قرار می گیرد.

وی همچنین به هفته منابع طبیعی اشاره كرد و گفت: استان كرمان در شمار پهناور ترین، كم آب ترین و كم باران ترین استان هاست.

امام جمعه موقت كرمان با بیان اینكه شن های روان در برخی از شهرستان های استان كرمان مشكلاتی را برای مردم بوجود آورده است، ادامه داد: مراقبت از منابع طبیعی و احیای آن موجب كاهش این تهدیدها می شود.

وی افزود: یكی از راه های مقابله با ریزگردها حفظ منابع طبیعی است.

7433/8154/2624/245
۰ نفر