۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81054129
T T
۰ نفر
ایران خواهان دریافت 1.5 میلیارد دلار طلب نفتی خود از هند شد

تهران - ایرنا- جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای ژنو، یك میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار طلب نفتی خود از دهلی نو را مطالبه كرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (شانا)، ایران خواستار دریافت یك میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار از پول های نفتی بلوكه شده خود در هند بر پایه توافق هسته ای تهران با گروه ١+٥ شده است.

براساس گزارش شانا سه میلیارد دلار از پول نفت ایران در دست پالایشگران هندی است و بخش دیگری از پول های بلوكه شده ایران در یك حساب بانكی در بانك یو سی او هند به ارز روپیه هند نگهداری می شود.

براساس این گزارش چنانچه دهلی نو این موضوع را بپذیرد، هند پس از ژاپن و كره جنوبی سومین كشوری است كه پس از اجرایی شدن فاز نخست توافق هسته ای ژنو، بخشی از درآمدهای نفتی بلوكه شده جمهوری اسلامی ایران را می‌پردازد.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت اعلام كرد پیش از این دولت ژاپن بخشی از بدهی های نفتی خود را به ایران پرداخت كرد و كره جنوبی نیز قرار است بخشی از این پول را به حساب ایران منتقل كند.

براساس این گزارش بر پایه توافق هسته ای ژنو كه 24 نوامبر میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد تهران می تواند در هشت قسط چهار میلیارد و 200 میلیون دلار را از درآمدهای نفتی بلوكه شده خود در بانك های خارجی دریافت كند.

برپایه این گزارش ژاپن روز اول فوریه (12 بهمن) در نخستین قسط، 550 میلیون دلار از درآمدهای بلوكه شده نفتی ایران را پرداخت كرد.

اقتصام (1)1070**1569
۰ نفر