۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81054105
T T
۰ نفر
امامان جمعه: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری محقق شود

استان ها - ایرنا - امامان جمعه كشور در خطبه های آیین سیاسی عبادی نمازجمعه با یادآوری تاكیدات رهبرمعظم انقلاب و ابلاغ سیاست های مربوط به اقتصاد مقاومتی ازجانب معظم له، خواستار اجرایی شدن فرمایش های رهبری در این زمینه شدند.

مشهد - آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: مسوولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تاكید رهبر معظم انقلاب را مورد توجه خاص فعالیت ها و برنامه ریزی خود قرار دهند.

وی افزود: در اصل 16 این سیاست ها بر لزوم صرفه جویی در هزینه های عمومی كشور با تاكید بر ساختارها، حذف دستگاه های موازی وغیر ضروری دولتی و پرهیز از هزینه های غیر ضروری توجه خاص شده است.

قم - آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب جمعه قم با سپاس از رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ بهنگام به بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی اظهار كرد: اقتصاد مقاومتی باید در كشور نهادینه شود.

وی بیان كرد: نباید مسایل كشور را به تحریم ها گره بزنیم؛ این كشور از منابع بزرگ نفت و گاز و منابع انسانی برخوردار است.

شیراز – نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به ابلاغ سیاست های كلان اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری گفت : تكیه بر اقتصاد مقاومتی موجب تقویت و رونق فضای كسب و كار در راستای دست یابی به توسعه پایدار می شود.آیت الله اسدالله ایمانی ،پاسخ مثبت و سریع روسای جمهوری و مجلس به ابلاغ سیاستهای كلان اقتصاد مقاومتی را مورد تقدیر قرار داد و افزود:سیاستهای ابلاغی در خصوص اقتصاد مقاومتی دو محور اساسی دارد كه یكی دانش بنیان بودن و دیگری اتكا به امكانات درون جامعه می باشد.

تبریز- آیت الله محسن مجتهد شبستری خطیب جمعه تبریز با بیان اینكه پس ازابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی،رییس جمهوری و رییس مجلس آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام كردند، گفت: ملت شهید پرور ایران انتظار دارند مسوولان كشور رهنمود های رهبری در سیاست های داخلی و خارجی بویژه اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت مردم را مو به مو اجرا، و از اقدامات تشریفاتی در این زمینه خودداری كنند.

اهواز - امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابراز امیدواری كرد كه در سال های آینده نتایج ملموس اجرایی شدن فرمایش های ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی را مشاهده كنیم.حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز افزود: اقتصاد مقاومتی به این معنی است كه كشوری با داشتن ذخایر و منابع ارزشمند از جمله نفت و گاز، نیروی انسانی و فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی، بر دانش بومی خود در اقتصاد تكیه كند.

یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مردم و مسوولان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری خیلی جدی وارد عرصه كار و فعالیت شوند .آیت الله محمدرضا ناصری با اشاره دستورالعمل اخیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: دولت و مجلس باید با همكاری و حضور جدی دانشگاهیان ، فرهیختگان و بسیجیان برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بكوشند .

ایلام - حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی امام جمعه ایلام به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نبوده بلكه به معنای شناخت آسیب ها و چالش های اقتصادی و مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان و برنامه ریزی برای جبران وبر طرف كردن موانع آن است.

قزوین - امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ابلاغ سیاستهای كلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری گفت: پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی عزت و رشد اقتصادی جامعه اسلامی را تامین می كند.حجت الاسلام محمد باریك بین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قزوین افزود: در این شكل از اقتصاد ما نقاط ضعف وقوت خود را شناخته و با آسیب شناسی راهكارهای پیش رو برای خود ترسیم می كنیم.

بوشهر- نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر گفت: مسوولان سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را سرلوحه كار خود برای اداره كشور قرار دهند.آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان نقشه راه اقتصادی برای زندگی راحت مردم و با هدف رساندن جامعه به استقلال كامل طراحی شده است.

اصفهان - آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری به مسوولان، ابراز امیدواری كرد كه با حمایت تولیدكنندگان این سیاست ها عملی شود.

كاشان- آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه كاشان ابراز داشت: اجرای سیاست های اعلام شده از سوی رهبری موجب تحقق توسعه اقتصاد اسلامی و حماسه اقتصادی و فائق آمدن بر مشكلات اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

اراك- نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: اقتصاد مقاومتی با كار و تلاش همه مردم و سرمایه گذاری در بنگاه های تولیدی محقق می شود.آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراك افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه مدیریت صحیح مصرف انرژی و دیگر منابع را فراهم می كند.

رشت - نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی تاكید و تحقق آن را ضرورتی همگانی عنوان كرد.آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی كه در 24 ماده از سوی رهبری مطرح شد؛ راه حل ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان است.

675
۰ نفر