۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 81053814
T T
۰ نفر

جنتی: آمریكا حق دخالت در ایران را ندارد

۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 81053814

تهران - ایرنا - آیت الله احمد جنتی در خطبه های این هفته تهران گفت: آمریكا حق دخالت در كشور ما را ندارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران به مساله مذاكرات هسته ای اشاره كرد و خطاب به مذاكره كنندگان ایران اظهار داشت: از موضع عزت و قدرت صحبت كنید و تصور نكنید آمریكا قوی و ما ضعیف هستیم.

وی خطاب به مذاكره كنندگان ادامه داد: خط قرمز ها را هم رعایت كنید، رهبری 4 خط قرمز تعیین كردند كه از آن كوتاه نیایید.

آیت الله جنتی گفت: یكی از خط قرمزها این است كه طرف مقابل در مذاكرات هسته ای وارد مسایل دیگر نشود، موضوع و دستور صرفا مسایل هسته ای است و در این زمینه نیز از حق خود كوتاه نمی آییم.

وی ادامه داد: دشمن را بشناسید امام (ره) فرمود آمریكا شیطان بزرگ است و بدانید با شیطان روبه رو شده اید، او شیطان دیروز نبود، شیطان امروز هم هست. این همان شیطانی است كه پیام می دهد زندانی ها و آنها كه در حصر هستند را آزاد كنید. چشم آنها كه در حصر و قصر هستند روشن، كه آمریكا از آنها حمایت می كند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مذاكره كنندگان ایرانی گفت: شما از موضع قدرت و عزت برخورد كنید كه خدا با شما است.



**مردم توهین یانكی ها را تحمل نمی كنند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به راهپیمایی باشكوه تر امسال نسبت به سال گذشته گفت: حضور گسترده تر مردم در راهپیمایی به دلیل غیرتمندی وعزت خواهی مردم بود، مردم ما تحمل ذلت و تحقیر نمی كنند، چند یانكی در آن سوی دنیا مردم مسلمان ما را تحقیر و توهین كنند، برای ما قابل تحمل نیست.

آیت الله جنتی خطاب به مردم گفت: ملت ایران بیش از سال گذشته در سراسر كشور در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشتند ، آفرین بر شما، خدا به حق قرآن شما را عزیز و عزیزتر و دشمنانتان را ذلیل و ذلیل تر كند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام راهپیمایی باشكوه ملت ایران در روز 22بهمن گفت: مردم ایران با حضور این چنینی در 22 بهمن به آمریكا پیام داد كه ما چه روی میز داریم و از روی میز آمریكا نمی ترسیم.

وی اضافه كرد: یكی از شعارهای امسال این بود كه ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم، این به معنای لبخند تحقیر آمیز به آمریكاست و حاوی این پیام است كه چه كسی را می خواهی بترسانی، مردمی را كه 8 سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتند؟

جنتی با بیان اینكه پیام مردم در راهپیمایی این بود كه ما مشتاق گزینه های روی میز هستیم، افزود: اما گزینه های روی میز ما چیست؟ مرگ بر آمریكا نخستین گزینه روی میز ما است. این شعار تمام مردم بود.



**در مقابل دشمن وحدت كلمه داریم

وی وحدت را پیام دیگر راهپیمایی باشكوه امسال در روز 22 بهمن ذكر كرد و ادامه داد: ما اگر هر اختلافی هم كه با یكدیگر داریم، در مقابل آمریكا و دشمن وحدت كلمه داریم و اختلافات داخلی ما سبب نمی شود دشمن را فراموش كنیم.

آیت الله جنتی استقامت و مقاومت را دیگر پیام راهپیمایی امسال 22 بهمن دانست و گفت: حمایت از فلسطین، نترسیدن از دشمن و مرگ دیگر پیام های این روز بود. مردم در این راهپیمایی به دشمنان تاكید كردند ما را تهدید نكنید زیرا از شما نمی ترسیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینكه مردم در روز 22 بهمن به مسوولان نیز پیام دادند، افزود: پیام مردم به مسوولان این بود با دعوت شما اینگونه در صحنه حاضر می شویم، بنابراین از شما هم انتظار داریم به مشكلات ما برسید و تا حد امكان تورم را مهار كنید، نمی خواهم بگویم به كلی می توانند تورم را صفر كنند، البته باید بگویم در این اندیشه نیز هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام دیگر مردم در راهپیمایی به مسوولان این بود كه حضور عزتمند و مقتدر در همه صحنه ها داشته باشند و مقتدرانه برخورد كنند، اگر ما مردم ضد آمریكایی هستیم شما هم باید ضد آمریكایی باشید، نه اینكه مردم یك راهی بروند و شما راه دیگری بروید.

آیت الله جنتی در ادامه این بخش از سخنان خود گفت: عده ای در این مملكت در حال ایجاد شبكه زیرزمینی برای رابطه با آمریكا هستند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به این عده گفت: شما 4 تا آدم می خواهید با آمریكا رابطه برقرار كنید یا مردم؟ مردم نه آمریكا و نه شما را قبول دارند؟ چرا راه خود را از مردم جدا می كنید؟ بدانید این كار شما باطل است و به نتیجه نمی رسد، مردم با شما نیستند و تا مردم نخواهند، هیچ كاری انجام نمی شود و پیشاپیش مردم هم رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با طرح سوالی خطاب به این عده گفت: شما چه تصور می كنید؟ تصور می كنید اگر روزی به فرض محال در به روی آمریكا گشوده شد و دوباره به این مملكت نفوذ كرد چه تاجی به سر شما و این مردم خواهد گذاشت؟

آیت الله جنتی ادامه داد: آمریكا هنوز به جایی نرسیده در امور كشور ما دخالت می كند؟ می گویند چرا وزیر خارجه ایران بر سر قبر شهید مغنیه رفته است؟ اف بر بی حیایی آمریكا. شهدا چه در لبنان و چه در ایران در دل ما جا دارند، مزار آنها زیارتگاه ما است، به آنها چه ربطی دارد؟



**امریكا حق دخالت در كشور ما را ندارد

دبیر شورای نگهبان افزود: به عنوان مثالی دیگر پیام می دهند شما باید در مسایل هسته ای كوتاه بیایید و برنامه های موشكی خود را متوقف كنید، آمریكا چه حقی برای دخالت در كشور ما دارد و برنامه های موشكی ایران چه ربطی به آمریكا دارد؟ ما باید قدرت دفاعی داشته باشیم، آیا ما باید از قدرت دفاعی خود بكاهیم كه شما (دولت آمریكا) هر گاه خواستید بر سر ما بتازید؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه آمریكا شرف، وجدان، اخلاق و انسانیت ندارد، افزود: بدانید اگر آنها آمدند، دمار از روزگار اسلام، انقلاب، انقلابیون و حزب الهی ها در می آورند، مشاهده می كنید كه مردم را چگونه در عراق بی پناه كردند، درافغانستان، فلسطین و هر جایی كه رفتند كارشان آدم كشی بود و اكنون نیز در حال پشتیبانی از تكفیری ها هستند.

آیت الله جنتی گفت: آنها در حالی كه در سوریه قتل عام می كنند، از ما می خواهند كه به سوریه كمك نكنیم، ما ازغیرمسلمان نیز حمایت می كنیم چه رسد به مسلمان مظلوم، می گویند شما باید ارتباط خود را با حزب الله قطع كنید، هنوز به جایی نرسیده اند به ما دستور می دهند.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و گفت: خدا عمر، عزت، قدرت، شوكت و قدرت رهبر معظم انقلاب را افزون فرماید. رهبر معظم انقلاب به صورت سیاست كلی می فرمایند ما برای حل مشكلاتمان لازم نیست دست به سوی آمریكا دراز كنیم. این لازم نیست، نه آنها حاضر به انجام این كار هستند و نه ما حاضر هستیم خود را به ذلت بیاندازیم.

وی با اشاره به منابع فراوان ذخایر گازی ونفتی، معادن، نیروی انسانی مستعد در كشور گفت: اگر از این امكانات و منابع بهره برداری شود، جز ثروتمندترین كشورهای دنیا خواهیم بود.

آیت الله جنتی افزود: به جای آینكه سراغ دشمن برویم و از آنها بخواهیم مشكلات ما را حل كند، خودمان روی پای خود بایستیم و همه استعداد و منابع خود را بكاربگیریم. اگر این كار را انجام دادیم، قدرت به دست ما می افتد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه تا گدای دشمن باشیم، دشمن بر ما مسلط و مقتدر می شود، اظهار داشت: هرگاه دست گدایی را كنار كشیدیم و دست قدرت و عزت را دراز كردیم، دشمن نیز عقب نشینی می كند. اگر نمی خواهیم دشمن مسلط شود باید روی اقتصاد ملی كار كنیم.

آیت الله جنتی گفت: برخی روسای جمهور سایر كشورها به رهبر انقلاب به خاطر اقتصاد مقاومتی تبریك و گفته بودند راهی كه شما نشان دادید بهترین راه است و اكنون ایشان دستورشان را در خصو صاقتصاد مقاومتی ابلاغ كرده اند.

دبیر شورای نگهبان خطاب به قوای سه گانه گفت: اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید، ما تجربه تلخی داریم، رهبر معظم انقلاب روسای سه قوه را مامور مبارزه با فساد كردند، چقدر امیدواری به وجود آمد كه فساد برانداخته می شود.

وی از رسانه ها خواست كه عملكرد مسوولان را پس از یك سال در زمینه اقتصاد مقاومتی بسنجند و برای مسوولان آرزوی سرافرازی كرد.

وی گفت: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی هم باید در این زمینه فعال شوند.

امام جمعه این هفته تهران در بخش دیگری از خطبه دوم برگزاری اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی را برنامه ای بسیار مهم و خوب دانست و گفت: به مهمان این اجلاس عرض می كنم شما نماد مردم هستید اگر می خواهید كار كنید باید به خواسته های مردم خود توجه كنید، مردم مسلمان آمریكا و رژیم صهیونیستی را قبول ندارند، حامی و مدافع فلسطین و مظلومان هستند و باید در این خط حركت كنید.

آیت الله جنتی همچنین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مشكل آب از مردم خواست كه در مصرف آب صرفه جویی كنند.

وی به انفجار دو روز گذشته در نزدیك رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز اشاره كرد و گفت: این كار تكفیری ها است و دولت لبنان باید به طور جدی برخورد كند.

خطیب جمعه تهران به مساله دیگری نیز اشاره كرد و گفت: به من گفته اند یاران شهید احمدی روشن را از سازمان انرژی بیرون می كنند، خبرهای موثقی به من رسیده است، این كار را نكنید، آنها انرژی هسته ای را به این نقطه رسانده اند باید تاج سر و بیكار نباشند.



** ریشه مشكلات بشر از بی تقوایی و گناه است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران افزود: باید بسیار مراقبت خودمان باشیم اینكه در نماز جمعه خطب وظیفه دارد خود و مردم را به تقوی توصیه كند، به دلیل آن است كه ریشه مشكلات انسان ناشی از بی تقوایی است.

وی اظهار داشت: بی تقوایی موجب به وجود آمدن سیل، زلزله، اختلافات و درگیری های مختلف بین خودی ها و ناخودی ها و گرانی می شود.ببینید مشكلاتی كه بشر گرفتار آن است ناشی از چیست؟

وی اضافه كرد: اگر انسان معصیت كار شود شیطان بر انسان و اعضاء و جوارح و مال و فرزندانش مسلط می شود كه این مصیبت بزرگی است.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با تمثیل تاثیر گناه بر زندگی انسان اظهارداشت: اثر كار بد در وجود انسان از كاردی كه به گوشت فرو می كنند بدتر است.

وی با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: هیچ كمبود رزق و روزی به انسان نمی رسد مگر به واسطه گناهان؛ باید مرتب از خود مراقبت كنیم.

وی با بیان مشكلاتی كه هم اكنون در كشورهای اسلامی و غیراسلامی وجود دارد گفت: برای مثال در باره فقر اگر اغنیاءبه وظیفه خود عمل كرده و زكات خود را ارایه می كردند چنین مشكلاتی ایجاد نمی شد.

جنتی اظهار داشت: بلاهایی كه نازل می شود و دردهای بی درمان مانند ایدز جز گناه عامل دیگری ندارد.

وی افزود: ارتكاب به گناه منجر به اختلافات و درگیری ها است كه باعث ایجاد مرگ و میر می شود.

جنتی گفت: این سفارش را به خودم می كنم كه از گناه بپرهیز تا گرفتار عواقب سوء نشویم.

سیام**9012 ** 9141 ** 9190 ** 1418
۰ نفر