۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹
کد خبر: 81026349
T T
۰ نفر
7‌فوتبالیست زن بااجرای دستورالعمل تعیین جنسیت ازحضور در مسابقات محروم شدند

تهران – ایرنا - رئیس كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال گفت : با آغاز اجرای دستورالعمل تعیین جنسیت در باشگاههایی كه در حوزه فوتبال یا فوتسال زنان تیمداری می كنند،‌ تاكنون هفت فوتبالیست و فوتسالیست زن از حضور در مسابقات محروم شده اند.

احمد هاشمیان ‌درگفت و گو با ایرنا افزود : از سه سال پیش تاكنون براساس درخواست رییس فدراسیون فوتبال دستورالعمل مشتركی از سوی كمتیه پزشكی و كمتیه انضباطی این فدراسیون در خصوص تعیین جنسیت ورزشكاران زن به باشگاه ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد:‌براساس این دستورالعمل تمامی زنان فعال در لیگ های كشور قبل از عقد قرارداد باید در معاینات پزشكی شركت كرده و پس از تكمیل فرم مخصوص توسط پزشك معتمد باشگاه و تاییدنهایی آن می توانند اقدام به عقد قرارداد با باشگاه برای یك یا چند فصل كنند.

رئیس كمیته پزشكی فدراسیون فوتبال ادامه داد: ‌بر این اساس ابتدای هر فصل نیز این دستور العمل به تمامی باشگاه های فعال در فوتبال و یا فوتسال زنان و هیات ها ابلاغ می شود.

وی در خصوص امكان حضور مجدد این ورزشكاران در مسابقات گفت:‌ در صورتی كه این افرادبتوانندمشكلات خود راازطریق جراحی حل كرده و درمعاینات پزشكی صلاحیت لازم رااحرازكنندامكان فعالیت درعرصه فوتبال و فوتسال راخواهندداشت.

هاشمیان تصریح كرد: نمایندگان این كمیته بصورت سرزده به باشگاه‌های فوتبال وفوتسال فعال در بخش زنان خواهندرفت و پرونده ها را دنبال می كنند.

وی تصریح كرد: تمام باشگاههای لیگ برتری فعال در فوتبال یا فوتسال زنان باید پرونده پزشكی كامل هریك ازبازیكنان را در اختیار این نمایندگان قرار دهند و نبودن پرونده یا تكمیل نبودن پرونده ورزشكار تخلف محسوب شده و در كمیته انضباطی به آن رسیدگی خواهد شد.

ورزشی (4)**1828**1590