۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81015164
T T
۰ نفر

قطری ها مشتاق سرمایه گذاری در بوشهر هستند

۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81015164
قطری ها مشتاق سرمایه گذاری در بوشهر هستند

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: قطری ها مشتاق سرمایه گذاری در این استان هستند و باید شرایط را برای حضور آنها فراهم كنیم.

به گزارش ایرنا مصطفی سالاری ، روز سه شنبه در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر با اشاره به ضرورت تشكیل شورای روابط خارجی در این استان ، اظهار كرد: بحث رابطه با دو كشور قطر و كویت باید به طور جداگانه در این شورا بررسی شود.

وی اضافه كرد: از 20 سال پیش میان استان بوشهر با كشور قطر مشكلاتی ایجاد شد كه به دنبال حل این مشكلات در چارچوب قانون هستیم.

سالاری با تاكید بر آسان سازی روند سرمایه گذاری در استان بوشهر ، بیان كرد: روان سازی سرمایه گذاری و حذف تشریفات اداری غیرضروری با هدف جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف از اولویت های مهم استان بوشهر است.

استاندار بوشهر افزود:برای حل مشكلات و رونق بخش اقتصادی و فضای كسب و كار در این استان، شورای گفت وگوی بخش خصوصی ظرف 10 روز آینده در بوشهر تشكیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ارتباط با این موضوع براساس قوانین كشور ، معاونت برنامه ریزی استانداری تعریف و تدوین فرآیندها را درقالب یك سند در دست اجرا دارد كه این سند پیش از تصویب نهایی در اختیار اتاق بازرگانی قرار می گیرد.

سالاری اضافه كرد:حضور فعال سرمایه گذاران تاثیر زیادی در رشد و توسعه استان بوشهر دارد از این رو دستگاه های اجرایی این استان باید به گونه ای در روند سرمایه گذاری عمل كنند كه سرمایه گذاران از مراجعه حضوری به دستگاه ها معاف شوند.

استاندار بوشهر گفت: همه آنانی كه برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی می كنند شرایط لازم را برای این امر ندارند و اتاق بازرگانی باید ارزیابی های اولیه را در این زمینه انجام دهد و مدیریت ارشد استان نیز از حضور سرمایه گذاران حمایت می كند.

سالاری با اشاره به مشكلات برق برخی واحدهای صنعتی گفت:درنشستی كه به زودی با مدیریت برق منطقه ای فارس خواهیم داشت این مساله را پیگیری می كنیم.

استاندار بوشهر اظهار كرد: شیلات و نخیلات دو بخش مهم و اولویت دار استان بوشهر هستند و برای بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های موجود در بخش خرما و آبزیان و برطرف كردن مشكلات این دو بخش، به هر كدام به طور جداگانه رسیدگی می كنیم.

وی گفت: لازم است برای فعال شدن واحدهای صنعتی راكد و نیمه فعال اقدامی اساسی شود و هم اینك در این زمینه معاونت برنامه ریزی استانداری در حال پیگیری است.

سالاری ادامه داد:تلاش ما این است كه زمینه فعالیت در بخش های اقتصادی فراهم شود تا به تبع آن شاهد كاهش مشكلات اقتصادی، بهبود اشتغال و معیشت مردم باشیم و به همین سبب مدیریت استان بوشهر وظیفه خود می داند از فعالان این عرصه حمایت كند.ك/2

7209/539 /679
۰ نفر