۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹
کد خبر: 81015031
T T
۰ نفر
قالیباف: آزادی در جامعه نیازمند آزادگی  اهل قلم است

تهران بزرگ- ایرنا - شهردار تهران گفت: آزادی در جامعه نیازمند آزادگی اهل قلم است و رسانه‌ها باید بتوانند بدون ترس و با آزادی كامل، انتقاد كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در مراسم معارفه مشاور شهردار و رئیس مركز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران كه با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار كرد: رسانه ها زبان ملت هستند و باید بتوانند مطالب را بدون لكنت زبان و با آزادگی كامل منتشر كنند.

شهردار تهران با تاكید بر اینكه رسانه ها نباید بجای ملت حكم دهند و قضاوت كنند، افزود: رسانه ها باید صدای مسوولان و مردم را بشنوند و با حفظ امانت‌داری آن را به جامعه منعكس كنند.

شهردار تهران همچنین بر نقش و رسالت رسانه ها تاكید كرد و افزود: زمانی یك روزنامه نگار آزاده بشمار می آید كه علاقمند مسوولیت و راضی نگاه داشتن شهردار نباشد، همه چیز را بدرستی بنویسید و انتقاد كند.

قالیباف با بیان اینكه رسانه‌ها نقش جهت‌ دهی به افكار عمومی را دارند، گفت: رسانه ها مربی و معلم جامعه محسوب می شوند و این رسالت بزرگی است كه بر دوش رسانه‌ها و مطبوعات قرار داده شده و حتما در دنیا و آخرت بابت این وظیفه سنگین باید پاسخگو باشند.

قالیباف تاكید كرد: جلوگیری از انحراف از وظایف مهم رسانه‌هاست كه باید به درستی این نقش را ایفا كنند.

شهردار تهران خاطرنشان كرد:‌ اینكه از لفظ جمهوری اسلامی استفاده كنیم و با گفتن این جمله كه اسلامی هستیم، هرچه بخواهیم، بنویسیم؛ انصاف و مروت نیست. وقتی دردی از جامعه دوا می‌شود كه راه‌حل آن نیز مطرح شود.

قالیباف همچنین با اشاره به اینكه مسوولان صاحب قدرت باید انسانیت را حفظ كنند، افزود: رسانه ها كه صاحب قلم هستند نیز باید در حفظ آزادی خود كوشا باشند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش، شهرداری را چشم، گوش، ‌زبان شهروندان نامید و افزود: مهمترین وظیفه ارتباطی شهرداری، شنیدن حرف مردم و نیز نخبگان است.

وی گفت: شهرداری تهران در همه شئونات زندگی مردم دخیل است و با خیلی از سازمان‌های دیگر تفاوت دارد و باید به وظایف سنگین خود عمل كند.

شهردار تهران با تاكید بر اینكه باید پاسخگو، شفاف و انتقادپذیر باشیم، گفت: نباید این پاسخگویی مخدوش شود، چرا كه حق‌ الناس است و این حق برگردن ما باقی است.

قالیباف افزود: شهر تهران با خرد جمعی اداره می‌شود و از روز اول به این موضوع تاكید داشته‌ایم و باید در این مسیر حركت كنیم.

وی افزود: همه ما زندگی خود را مدیون جانبازان، ایثارگران و شهدا می‌دانیم و این موضوع را فراموش نكردیم.

قالیباف بیان كرد: دوستی‌ها و ارتباطاتی كه مبنای آن تلاش و كار برای اسلام است با دیگر ارتباطات و دوستی‌ها تفاوت دارد.

در این مراسم شهردار تهران از زحمات نامدار صداقت قدردانی و شهرام گیل آبادی را به عنوان مشاور شهردار و مدیركل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران معرفی كرد.

جمعی از مدیران ارشد دفتر تشخیص مصلحت نظام، مجریان و دبیران شبكه های رادیویی و تلویزیونی و رسانه های جمعی و مدیران شهری در این مراسم حضور داشتند.

تهرام/ 9136/ 699/ 605
۰ نفر